ik ben nog steeds een leek wat betreft het gebruiken van ubuntu.
een paar maanden geleden werd ik windows helemaal zat en stapte ik op advies van mijn broer over op Ubuntu.
Zelfs het probleem dat ik op het laatst had bij windows (dat mijn pc niet meer kon herstarten) was opgelost.
Het liep als een tierelier en ik was een enthousiaste gebruiker geworden van Ubuntu.
Een tijdje geleden, ik vermoed door een update, werden mijn mappen en bestanden alleen nog maar geopend door VLC mediaplayer. Dit was lastig maar via de prullebak kon ik nog wel bij mijn bestanden komen. Ik las hier in het forum dat er meerdere mensen met dit probleem zitten en helaas is dit nog niet opgelost geweest (denk ik).
ik dacht dat een upgrade naar 9.04 misschien een uitkomst kon zijn. Maar helaas ik ben weer terug bij af: mijn pc kan praktisch niet meer herstarten (melding: pci express card is operating in x1 mode), ik als leek neem aan een probleem met mijn grafische kaart (windows herkende mijn grafische kaart niet) want ik zie op mijn pc dat het grafisch niet in orde is. Mijn broer heeft bij de overstap naar Ubuntu een driver geinstalleerd zodat Ubuntu mij n grafische kaart wel zag en mijn pc kon wonderwel weer herstarten zonder problemen en bleef dus niet hangen ( ik moet nu veel pogingen doen om mijn pc weer aan de praat te krijgen).
Vanmiddag wilde ik een cd afdraaien met totem media player maar mijn pc liep helemaal vast, dus uitgezet en na veel pogingen kreeg ik mijn pc eindelijk weer aan de praat.
VLC speelt geen films meer af, ik krijg hetzelfde scherm van VLC als wanneer ik een document wil openen, want 9.04 heeft dat probleem ook niet opgelost.
Ik vind dit erg jammer want ik was juist zo tevreden met Ubuntu en wil niet meer terug naar windows, dus wie kan me helpen om deze problemen op te lossen.
Ik heb een Dell dimension 5150, met 2 GB werkend geheugen en een harde schijf van 150 GB (standaard werd dit geleverd met een 80 GB harde schijf). Ik weet niet precies welke grafische kaart ik heb, maar waarschijnlijk 9als ik in mijn geheugen graaf) een Ati radeon.
Help een Unbuntu gebruiker in nood!