Ik kan je ook nog een klein bestandje sturen, gemaakt in Openoffice Calc. Excel zal er geen moeite mee hebben.
Het gaat vooral om de rechte haken [] bij de urennotatie. Dan worden ze bij elkaar opgeteld. Voor de rest de formules er op nalezen.
Zelf kan ik ook soms zo zoeken naar iets wat op het eerste gezicht zo eenvoudig moet zijn.
Ik heb nu voor elkaar gekregen om [UU]:MM toe te voegen ik moet nou eigenlijk verder gaan met een formule van:
Als ik wat ik gevuld heb in de start dienst en einddienst hij dan moet gaan berekenen hoeveel uur ik gewerkt heb.
"if else"
geen uren bij moet zetten maar 00:00 moet weergeven.
Want mij code van uren bij elkaar op tellen was Cel a3 formule "=24-A1+A2"
maar als ik NIKS invul dan krijg ik bij mij een uitkomst van "576:00" Ik heb ook op manier gedaan van dat ik in een cel de tijd 24:00 neer gezet had en zo de formule had berekend maar als ik weer NIKS in vul dus niet gewerkt heb krijg ik een uitkomst van 24:00 terwijl er 00:00 moet staan.
edit: Ik herinner me dat ik in me vorige file de formule had van
voorbeeld als ik gewerkt heb van 08:00-17:00 uur dan ik de formule alsvolgt in zette =SOM(A2-A1) en uitkomst was goed MAAR ik werk soms later als 12 uur snachts dus dan klopt hij niet meer of je moet er neer zetten tot 26:00 (02:00) gewerkt hebt. Maar ik denk wel dat het anders mogelijk is.