Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: {OPGELOST} skype  (gelezen 1325 keer)

{OPGELOST} skype
« Gepost op: 2009/04/27, 09:30:52 »
Bestaat er soms een openbron programma dat skype kan vervangen en waarmee je kan telefoneren met skype gebruikers,ik stel deze vraag omdat ik met skype geen geluid krijg,heb al van alles geprobeerd zonder dat het lukt.

Alvast bedankt voor een eventuele reactie,
Mike
« Laatst bewerkt op: 2009/04/28, 13:31:55 door mikemarote »
vrijheid is rijkdom

Re: skype
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/27, 11:40:37 »
Zelf werk ik niet/heb ik niet gewerkt met Skype, volgens mij heb je Ekiga in Synaptic zitten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/27, 12:04:12 »
Gijsbert en Arie,bedankt voor jullie hulp,ik blijf even zoeken om skype aan de praat te krijgen daar ik dagelijks telefoneer met mijn zoon die in Spanje woont en enkel skype heeft.Vroeger in Gutsy Gibbon werkte skype perfect maar sedert Hardy en Jaunty krijg ik er geen geluid meer uit.
Mvg,
Mike
vrijheid is rijkdom

Erik Jan

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/27, 14:25:43 »
Als ik in Mandriva Linux Skype wil gebruiken, dan moet ik pulseaudio uitschakelen en alleen met ALSA werken. Ik ben pas nieuw in Ubunta (heb 9.04 net een dag geïnstalleerd) en weet dus niet of hetzelfde hier ook kan. In Mandriva is een control center om de hardware te configureren, in Ubuntu heb ik dit nog niet kunnen vinden.

Erik Jan

« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/27, 16:28:01 »
Bedankt Erik Jan,zal dat even proberen (ik gebruik Hardy maar ook in Jaunty lukte het niet)
vrijheid is rijkdom

Offline mimor

• Lid
    • mimor.be
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/27, 16:36:16 »
In jaunty is het ook met alsa te doen.
dubbel klikken op je speakertje in je werkbalk en aanpassen wat nodig.
Ook in skype ontelbare keren naar de testcall bellen... tot je gek bent..; nog een beetje zoeken en dan werkt het ;)

« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/27, 16:51:14 »
Thanks Mimor,zal je raad opvolgen en blijven proberen want ik wil van die windows af,maar heb absoluut skype nodig
Mvg,
Mike
vrijheid is rijkdom

« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/28, 13:29:28 »
Met zoeken,zoeken en zoeken skype toch in orde gekregen,hieronder de uitleg hoe ik dit heb gedaan,misschien kan het anderen helpen met hetzelfde probleem.

Dubbelklikken op het geluidsicoon boven rechts
Naar "bestand" en "veranderen van apparaat" gaan en "VIA 8237(Alsa mixer)" instellen
Via "schakelaars" volgende items aanvinken: "microfoon opname"
                                                                  "mic boost (+20 db)" en eventueel de rest uitvinken

Greetz van Mike en iedereen bedankt voor jullie hulp.
vrijheid is rijkdom