Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Kylix-app mist shared library  (gelezen 837 keer)

Offline JvH

• Lid
[OPGELOST] Kylix-app mist shared library
« Gepost op: 2009/03/09, 20:01:36 »
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met een Linuxapplicatie die in Kylix is ontwikkeld. Als ik deze probeer te starten krijg ik de volgende foutmelding:
./EdsacLX: error while loading shared libraries: libstdc++-libc6.1-1.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

Nou dat kan op zich kloppen want het genoemde bestand is idd niet te vinden. Nou had ik hier ooit een oplossing voor gevonden. Het hele idee was dat je in dit geval Ubuntu 'voor de gek moest houden' door een symlink met bovenstaande naam aan te maken, die naar een ander bestand verwijst.

Ik heb dit in oudere Ubuntu-versies werkend gekregen, maar ik ben vergeten hoe het nou precies zat. De oplossingen die ik nu op internet vind kan ik maar niet werkend krijgen onder Intrepid.
Ik weet niet meer naar welk bestand ik moet doorlinken. Ik heb ook het idee dat ik hiervoor nog het een of andere pakket moet installeren.

Mijn hoop is nu gevestigd op mensen die bekend zijn met Kylix, en die dit probleem herkennen. Enig idee?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/26, 16:05:08 door JvH »

Offline ivo

• Lid
Re: Kylix-app mist shared library
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/09, 21:43:19 »
Probeer
sudo apt-get install libstdc++6
en kijk of het dan werkt.

Zo niet
sudo apt-get remove libstdc++6
en afwachten of iemand met een beter antwoord komt.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline JvH

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/10, 20:10:13 »
Ah ik moest idd doorlinken naar een bestandje uit het pakket libstdc++6, namelijk  libstdc++.so.6
Dank voor het meedenken! Dit probleempje is opgelost.

Offline JvH

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/26, 13:14:59 »
Hmmz precies hetzelfde gedaan in Jaunty x64, maar nu werkt dit trucje niet meer.
Dus als iemand nog meer ideeën heeft... :)
Zou het te maken kunnen hebben met het verschil tussen een 32 of 64 bits installatie?

Offline JvH

• Lid
Re: [OPGELOST] Kylix-app mist shared library
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/26, 16:06:19 »
Nou ik kan nu antwoord geven op mijn eigen vraag :)
Kennelijk maakt het uit of je een 32 of 64 bits OS draait. Heb de 32 bits versie van Jaunty geïnstalleerd, en nu werkt het weer als tevoren.