Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom zitten er standaard opensource drivers in Ubuntu 9.04?  (gelezen 5176 keer)

Offline ubby

• Lid
Re: Waarom zitten er standaard opensource drivers in Ubuntu 9.04?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/04/24, 22:13:19 »
Maar is dit niet dezelfde als dat er bij Systeem>Beheer>Hardwarestuurprogramma's wordt weergeven?

« Reactie #26 Gepost op: 2009/04/24, 22:44:05 »
Volgens mij zijn dat de open drivers.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/04/25, 11:38:45 »
Het zijn de gesloten drivers staat er ???

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2009/04/25, 11:59:35 »
Wat ik mij wel afvraag is of 2:8.600 ook voor versie 8.6 staat want dat zou betekenen dat de driver van juni vorig jaar meegeleverd wordt.
Uit de handleiding krijg ik ook het idee dat het om de nieuwste driver gaat omdat handmatig ook de nieuwste (9.4) kan worden geïnstalleerd in de handleiding.   
http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Jaunty_Installation_Guide

Dat was dus ook mijn punt (en dat van Distrowatch). Als je via "the Ubuntu way" je driver installeert krijg je de oude 8.6, als je de laatste versie van ati.amd.com downloadt en installeert (the alternative way) wordt de driver geupgrade naar 9.3 (volgens mij kun je 9.4 nog niet downloaden voor linux).

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2009/04/25, 15:31:59 »
Als ik dit lees is er een probleem met de ATI videokaart driver:

Ik heb nu Jaunty geïnstalleerd en mijn Ati kaart werkt perfect zonder de closed source driver. Grafisch ziet het er zeer goed uit.

Mocht ik verder geen narigheid met de driver tegenkomen, dan blijf ik gewoon bij de open source driver.

« Reactie #31 Gepost op: 2009/04/25, 20:56:18 »
Ik krijg in hardwarestuurprogrammas de ATI propriatry drivers NIET zichbaar. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg??

In 8.10 had ik helemaal geen problemen.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2009/04/26, 11:39:41 »
Bij mij werkt het ook met de opensource driver maar deze ondersteund geen 3D en dat is jammer.

Citaat van: shinger
Ik krijg in hardwarestuurprogrammas de ATI propriatry drivers NIET zichbaar. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg??

In Synaptic even zoeken op fglrx want dat zijn de ATI propriatry drivers.