Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geheugenbeslag door slapenden software  (gelezen 692 keer)

Geheugenbeslag door slapenden software
« Gepost op: 2009/03/19, 11:27:25 »
Via Systeemdiensten (Systeem/Beheer/Systeemdiensten) heb ik gezien (bij Processen) dat er veel processen 'slapen' maar wel (veel) geheugen in beslag nemen.

Zo gebruik ik bleutooth niet (ook uitgeschakeld bij het opstarten) maar bleutooth-apple gebruikt wel 1.1 MB geheugen.
Ook Evolution gebruik ik niet (maar Thunderbird) maar ook die processen 'slapen' en nemen 5,8 MB geheugen in beslag.

Misschien zijn er meer processen die voor mij helemaal niet nodig zijn, maar die ken ik niet en daar waag ik me ook niet aan.

Vraag: is het beter om bleutoothe applet en evolution er uit te halen? hoe dan?
Of maakt een te veel geheugenbeslag van 6.9 MB in snelheid in gebruik en bij het opstarten niet uit?

Offline vanadium

• Lid
Re: Geheugenbeslag door slapenden software
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/19, 11:32:50 »
Citaat
Of maakt een te veel geheugenbeslag van 6.9 MB in snelheid in gebruik en bij het opstarten niet uit?
Het maakt niet veel uit. Het blijft in ram, en als je die ram nodig zou hebben, dan wordt het één maal weggeswapt, en zolang je het niet nodig hebt, blijft het dan in de swap zitten.

Theoretisch ga je natuurlijk geheugen sparen en performantie winnen door dat allemaal meticuleus uit te schakelen. Praktisch maakt het niets uit.

Offline Tom

• Lid
Re: Geheugenbeslag door slapenden software
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/19, 11:50:15 »
Via Systeemdiensten (Systeem/Beheer/Systeemdiensten) heb ik gezien (bij Processen) dat er veel processen 'slapen' maar wel (veel) geheugen in beslag nemen.

Zo gebruik ik bleutooth niet (ook uitgeschakeld bij het opstarten) maar bleutooth-apple gebruikt wel 1.1 MB geheugen.
Ook Evolution gebruik ik niet (maar Thunderbird) maar ook die processen 'slapen' en nemen 5,8 MB geheugen in beslag.

Misschien zijn er meer processen die voor mij helemaal niet nodig zijn, maar die ken ik niet en daar waag ik me ook niet aan.

http://sites.google.com/site/hardy804lts/
Bij art 2 ziet U wat ik er uitgehaald heb  (persoonlijk) scheelt wel een heel pak qua MB op Uw HDD.
Mijn PC start op in 53 sec.
En gaat uit in 9 sec.
Maar die tijden interesseren mij persoonlijk niets.
Groet Tom. :)
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/
« Laatst bewerkt op: 2009/03/19, 12:24:00 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.