Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows toets op toetsenbord ?  (gelezen 1873 keer)

gascona

• Gast
Windows toets op toetsenbord ?
« Gepost op: 2009/03/07, 10:53:30 »
Hoi allemaal.

Ik heb een vraagje?
Als ik bijvoorbeeld XP gebruik, dan kan ik op mijn toetsenbord gebruik maken van de WINDOWStoets.
Ik moet zeggen vind het eigenlijk wel handig, zit nogal eens op min laptoppie te werken en dan ff snel windowstoets gebruiken, tab toets en/of pijltjes en ik kan bij mijn proggies.

Nu mijn vraag, heeft UBUNTU/LINUX ook zo iets? of kan ik mijn toetsenbord zo aanpassen dat ik die functie kan gebruiken?

gr Martin

Offline Tom

• Lid
Re: Windows toets op toetsenbord ?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/07, 10:55:45 »
Systeem - voorkeuren - sneltoetsen , daar kunt U het één en ander instellen. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/07, 11:06:56 »
Hallo

Hou er wel even rekening mee dat compiz die toets (de zgn Super) ook al gebruikt,
voor diverse acties; bijx Super + scrollwielmuis; traploos inzoomen, als je die optie trouwens
aangezet hebt in compiz

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/07, 11:32:31 »
Gerrit,

wat is Compiz?

dank, anton

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/07, 11:41:12 »
Hallo

Dat is een zgn. compositing window manager; het zorgt, als het is ingeschakeld,
voor alle leuke eye candy effecten en decoraties op je desktop.
Als je rechts klikt op je lege desktop; werkblad achtergrond wijzigen kiest en dan
visuele effecten en die op normaal of extra zet dan is ie actief.
Zitten ook voor mensen met een visuele beperking handige zaken in.

Groeten Gerrit

-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/07, 13:06:25 »
Als je bedoelt dat je het "startmenu" wilt openen, dan kun je dat met ALT + F1 en kun je gewoon met de pijltjes toetsen door de programma's bladeren. Wat ook handig is als je de naam van het programma weet: ALT + F2 opent een venster waar je de programmanaam in kan voeren (ongeveer zoals "start -> uitvoeren" maar dan geavanceerder)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

gascona

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/08, 13:35:40 »
Hoi allemaal,

bedankt voor jullie tips.
ga er zeker mee aan de slag.

gr martin