Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox history weg en wordt ook niet opgebouwd [opgelost]  (gelezen 773 keer)

Offline Menno_

• Lid
firefox history weg en wordt ook niet opgebouwd [opgelost]
« Gepost op: 2009/03/07, 18:08:37 »
Als ik firefox open dan dan opent ie niet met mijn standaardpagina "file:///usr/share/ubuntu-artwork/home/locales/index-nl_NL.html" en welke site ik ook bezoek, ik kan de terug en vooruitknoppen niet meer gebruiken, die blijven grijs. Mijn lijst met bookmarks is ook leeg en als ik dan een pagina bookmark, dan komt ie niet in de lijst met bookmarks.
Ik krijg geen foutmelding, geen crash, het is zelfs zo dat eigenlijk alles werkt, zelfs mijn opgelagen passwords zijn er nog en werken gewoon.

Ik heb geprobeerd de firefox profilemanager te openen .... ik krijg een blank (firefox)scherm
Ik heb geprobeerd firefox helemaal opnieiw te installeren .... maakt geen verschil

Mijn history kan me niks schelen en ook mijn bookmarks heb ik niet nodig, maar ik wilo wel graag ff weer kunnen gebruiken zoals ik dat gewend ben.

Mijn vraag: weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Ik zal nog even proberen als andere user in te loggen en te zien of het probleem alleen mijn account betreft, maar in dat geval heb ik nog steeds jullie hulp nodig.

thanks
« Laatst bewerkt op: 2009/03/11, 16:53:51 door Menno_ »
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

Re: firefox history weg en wordt ook niet opgebouwd
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/07, 18:15:33 »
Wat doet:

sudo dpkg-reconfigure firefox

?

Offline Menno_

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/07, 18:21:12 »
sudo dpkg-reconfigure firefox doet helemaal niets.

Ik heb inmiddels even met een andere account getest ... daar werkt alles perfect. Er is dus iets gemold in mijn frofiel, ik weet alleen nniet welke mappen/bestanden ik zou moeten hebben.

Offline Menno_

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/07, 19:10:11 »
Ik heb het probleem inmiddels zelf opgelost:
in mijn homedirectory staat de map .mozilla/firefox
daarin staan een map en een bestand. het bestand vertelt waar je voorkeuren staan en de map bevat ze.  In die map stond een bestand genaamd: places.sqlite-journal   dat bestand heb ik weggegooid en nu is alles weer terug in firefox

Ik heb natuurlijk in een backup van dat mapje zitten roeien en de ini even aangepast, maar na een half uurtje proberen was dit dus het euvel. Het is me een raadsel wat dat bestand daar deed en hoe het daar is gekomen. Afwachten of het weer eens gebeurd.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: (opgelost) firefox history weg en wordt ook niet opgebouwd
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/07, 19:18:40 »
idd appart maar mooi dat je het op eigen kracht gevonden hebt :)

als je wilt pas even je topic title aan in je startpost met [opgelost] ,,

altijd makkelijk voor iemand met hetzelfde probleem ;)