Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Songbird muziek van externe hd vanaf netwerk  (gelezen 656 keer)

Offline Hij

• Lid
Songbird muziek van externe hd vanaf netwerk
« Gepost op: 2009/03/05, 16:15:59 »
Hoihoi
ik heb gezocht op dit forum en met google, ik kan geen oplossing vinden. Sorry alvast als ik iets over het hoofd heb gezien.

Ik heb songbird geïnstalleerd, vanaf getdeb.
Ik wil nummers in de library zetten die staan op een externe hd die is aangesloten op een pc en die wil ik benaderen vanaf mijn laptop.
Met file browser kom ik gewoon op die hd terecht. Ik heb zelfs koppelingen gemaakt in het linker menu. Het werkt ook niet in Songbird als ik de koppeling gebruik; "sftp://tamara@192.168.1.10/media/disk/Music"

Is songbird in staat om dit te doen?
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Offline vanadium

• Lid
Re: Songbird muziek van externe hd vanaf netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/05, 18:54:57 »
Met een symbolische link kan het zeker. dan denkt songbird dat hij lokaal aan het zoeken is.

In je .gvfs folder in je home directory (verborgen folder, dus "verborgen bestanden tonen" aanzetten) zal je een folder vinden die een naam heeft in de zin van "sftp on tamara"

Stel dat Songbird je muziek zoekt in ".songbird/Music" (ik heb er geen flauw idee van, want ik heb songbird nog nooit gebruikt).

mv .songbird/Music .songbird/Musicbak
ln -s ~/.gvfs/sftp on tamara/media/disk/Music .songbird/Music
Eerste commando hernoemt de originele folder (zodat je hem kan herstellen als je wil), tweede commando maakt de symbolische link. Dat kan ook allemaal grafisch, maar te moeilijk om uit te leggen.

Nu zal songbird in .songbird/Music de muziek op je netwerkschijf vinden.

Offline Hij

• Lid
Re: Songbird muziek van externe hd vanaf netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/05, 19:32:56 »
Thanks! Het is opgelost!!