Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ubuntu 8.10] samsung i900 + ubuntu 8.10  (gelezen 1092 keer)

Offline JV.com

• Lid
[ubuntu 8.10] samsung i900 + ubuntu 8.10
« Gepost op: 2009/03/03, 20:48:21 »
Goedenavond.

ik krijg binnenkort mijn nieuwe telefoon binnen. een samsung Omnia i900. met windows mobile 6.1.
de telefoon heeft intern 8 GB geheugen. en ik vroeg me af: heeft iemand ervaring met het verzenden van data via USB vanaf de PC naar de telefoon zn geheugen toe. want ik vraag me af als deze wel normaal aan te sluiten is op een ubuntu PC.

heeft iemand ervaring hoe ik dit moet doen?

met vriendelijke groet,

JV.com

Offline Remco

• Lid
    • http://remcovs.blogspot.com/
Re: [ubuntu 8.10] samsung i900 + ubuntu 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/03, 23:49:32 »
Op je toestel: start > instellingen > tabje verbinding > usb opslag > Massaopslag aanvinken > OK

Dit zorgt er voor dat je omnia door Ubuntu herkent wordt als USB opslagmedium, je kunt nu bestanden heen en weer kopiƫren.

Synchroniseren van een Windows mobile toestel met Ubuntu is een crime maar er zijn mensen die het is gelukt, mij nog nooit  :(

Vanaf 8.10 word je toestel herkent als modem, dus als je met je laptop wilt internetten is dat heel makkelijk: USB kabeltje aansluiten en op je toestel: Start > Programma's > Gedeelde internetverbinding > verbinden, tadaa, je bent online.

succes!