Hallo allemaal,
Ik heb een probleem. Ik heb sinds kort Ubuntu op mijn laptop gezet (HP 8150w) en heb gisteren geupdated van 8.04 van 8.10.
Nu is het echter zo dat ik extreem veel geheugen gebruik, namelijk 3,65gb van de 3,83gb in totaal. Nu had ik wel gelezen dat ubuntu natuurlijk anders omgaat dan dat vista dat doet maar zoveel lijkt mij niet ok. Ook is het zo dat ik bijna geen programma's heb lopen.
Wanneer ik opnieuw opstart zit ik op zo'n 800mb maar volgens mij heeft het iets met de "explorer" functie te maken want zodra ik die opstart schiet ie een "beetje"

door. Nu weet ik niet of dit door de nieuwe versie komt want daarvoor had ik nog geen tooltje gebruikt om m'n geheugen uit te lezen (Ik begrijp namelijk dat als ik het geheugen bekijk via System>administration>system monitor dit een verkeerd beeld geeft, dan is het gebruik nml maar 770mb).
Kijk ik echter op m'n conky gadget dan zie ik het volgende:

Nu dacht ik misschien dat het gewoon niet wordt aangegeven en als ik "top" in de terminal invoer krijg ik het volgende te zien:

en free -m geeft dit:

Hier staat ook dat er veel geheugen wordt gebruikt.
Nou, voor diegene die het nog niet gemerkt heeft, ik ben een NOOB met ubuntu

en weet dus nu ff niet wat ik moet doen.
Ik kan verder nog vertellen dat, toen ik nog de 8.04 versie (64bit) had, ik wel een paar keer een crash heb gehad (o.a. met een poging tot het installeren van een webcam, touchpad, beeldscherminstellingen) dus ik weet niet of dit ermee te maken heeft (ik heb het altijd weer weten te fixen op een of andere manier) maar goed, dit zou er dus eventueel mee te maken kunnen hebben.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik zou kunnen doen?
Alvast bedankt.
System: