Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost Afsluiten Ubuntu 8.10  (gelezen 976 keer)

Opgelost Afsluiten Ubuntu 8.10
« Gepost op: 2009/02/08, 22:12:47 »
hoi luitjes,
In het verleden heb ik al wat meer met linux gewerkt, oa mandrake en fedora. Paar weken geleden ubuntu 8.10 op mn laptop, aspire 7520G, geinstalleerd, en na wat zoeken en googlen alles aan de praat gekregen. Op mn wireless na, maar dat vind ik voorlopig niet erg. Ben dik tevreden over deze versie, zo tevreden dat ik vista er helemaal af gedonderd heb. Heb nu alleen nog twee kleine probleempjes. Nummer een, het geluid werkt goed, maar het volume is aan de lage kant. Punt twee, wanneer ik afsluit blijft ie hangen in het afsluitscherm, wanneer de voortgangindicator stopt moet ik de spatiebalk indrukken en dan sluit ie af. Niet echt hinderlijk beide probleempjes, maar misschien zijn er onder jullie mensen die dit ook hebben ( gehad ).
Verder : fantastische distro!!!

Groetjes: Ben.......................
« Laatst bewerkt op: 2009/02/17, 22:07:30 door kareltjekrul »

Offline joop905

• Lid
Re: Afsluiten Ubuntu 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/08, 22:26:14 »
afsluit blijft ie hangen:
staat onder systeem>voorkeuren>sessies  energiebeheer toevallig uit gevinkt  zo ja aanvinken!!

GrJ

« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/08, 22:35:50 »
Staat aangevinkt Joop, bedankt voor je reactie.

groetjes Ben..............

Offline track

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/09, 00:20:01 »
Hoi Ben,

punt 1: bedoel je dat de geluidsregelaar niet werkt ?  (soms met een rechterklik helemaal openen)

punt 2: Heb ik ook een keer gehad.  Heeft blijkbaar met problemen ivm de ACPI-functies te maken.  Misschien kun je iets in de BIOS
           veranderen, anders maar zoeken op het forum / google. (-> ACPI ubuntu "naam van je moederbord")

Vriendelijke groet,

track

« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/09, 22:19:09 »
@Track, Ben naar acpi op zoek gegaan maar daar ook niks bruikbaars gevonden. Wel dat dit op meerdere acer laptops dit speelt.
Wat betreft het geluid, alles werkt goed, ook de geluidsregeling, alleen het maximale volume is een stuk minder als origineel onder vista.
Nogmaals, geen onoverkombare problemen maar was benieuwd of iemand hier misschien iets dergelijks had, en eventueel een oplossing.
Ennuh, voor mij geen vista meer hoor, ik kan hier heeeeeel goed mee leven!.
Bedankt voor je reactie.

groetjes, Ben.................

Opgelost Afsluiten Ubuntu 8.10
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/16, 21:09:50 »
Na de laatste updates sluit ie perfect af  :D XD

Groetjes Ben...................................

Offline track

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/16, 21:43:37 »
Er is nog een poging.  Als je in de verschillende log's (in /var/log/... dus) de reeks van tijdstempels bekijkt:  na welke melding blijft hij staan ?
(er moet een pauze zijn voordat de stopknop vermeldt staat)

Dat zal een hint zijn.

track

Re: Opgelost Afsluiten Ubuntu 8.10
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/17, 22:08:45 »
@ track, Niet meer nodig, na de updates van gisteren sluit ie perfect af.
Toch bedankt voor je reactie.

Groetjes..............Ben.............