Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open office geinstalleerd maar niet in menu te vinden (Opgelost)  (gelezen 1128 keer)

frits vd laan

• Gast
Volgens het script van Martijn op:
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,33736.0.html
heb ik dit script vanuit de tekstverwerker zin voor zin in de terminal uitgevoerd omdat ik niet weet het matijnscript op te starten.
Openoffice is gedownload/ uitgepakt en geinstalleerd maar de starter vanaf de desktop werkt niet en OOo is niet in het menu opgenomen.

De laatste installatie regels in de terminal zijn:
Instellen van openoffice.org3-calc(3.0.0-9)....
Instellen van .... enzovoort

Ook de directory .openoffice.org2  aangemaakt op de installatiedatum bestaat met daarin onder 'user'  15 subdirectories.
er is een starter aangemaakt ' oofice-writer %U ' die niet werkt (map of bestand bestaat niet)

Het lijkt dat er alleen een link van de starter gelegd hoeft te worden maar waarheen ??

(nb de oude versie OOo2.4 is geheel verwijderd geweest)

vr groet frits
« Laatst bewerkt op: 2009/02/12, 22:43:02 door frits vd laan »

Offline ivo

• Lid
Re: Open office geinstalleerd maar niet in menu te vinden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/12, 22:04:42 »
Volgens het script van Martijn op:
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,33736.0.html
heb ik dit script vanuit de tekstverwerker zin voor zin in de terminal uitgevoerd omdat ik niet weet het matijnscript op te starten.

Bedoel je dat je het script in een editor hebt geopend en toen echt bovenaan begonnen en regel voor regel geknipt en geplakt in de terminal uitgevoerd?
Dat gaat niet werken. Hoeveel meldingen kreeg je daarbij???

Zet het script in je home directory, open een terminal en tik in
chmod 755 openoffice.org3_upgrade.sh
sudo ./openoffice.org3_upgrade.sh

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

frits vd laan

• Gast
Re: Open office geinstalleerd maar niet in menu te vinden (Opgelost)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/12, 22:45:06 »
Ivo

ik heb de installatie overgedaan en met succes.
Hartelijk dank.

Blijft de vraag waarom het niet werkte vanuit de commandregels uit de tekst,  dit wordt een nieuw onderwerp

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/12, 23:00:48 »
Ivo

ik heb de installatie overgedaan en met succes.
Hartelijk dank.

Blijft de vraag waarom het niet werkte vanuit de commandregels uit de tekst,  dit wordt een nieuw onderwerp

Maak geen nieuw topic hiervoor aan svp. Je kunt eenvoudig niet klakkeloos een voor een alle regels uit een script uitvoeren. Vaak is een opdracht afhankelijk van het resultaat van een vorige en als je dat regel voor regel uitvoert ben je buiten de context van de UNIX shell aan het werken.
Met alle respect, als je al niet weet hoe je een script kan uitvoeren, verdiep je dan nog niet in deze materie.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

frits vd laan

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/12, 23:14:37 »
ivo

ik ben bekend met PHP en Pascal dus enige basis is aanwezig maar niet van Linux
tijdens de regel voor regel (opdrachtregels)  zijn er geen foutmeldingen geweest.
dus verwachtte ik dat dit kon lukken.

nogmaals bedankt

Offline ivo

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/12, 23:21:33 »
ivo

ik ben bekend met PHP en Pascal dus enige basis is aanwezig maar niet van Linux
tijdens de regel voor regel (opdrachtregels)  zijn er geen foutmeldingen geweest.
dus verwachtte ik dat dit kon lukken.

nogmaals bedankt

Wanneer je op UNIX een script uitvoert dan krijgt dit script onder water zijn eigen shell waarbinnen alles wordt uitgevoerd. Als je alle regels apart uitvoert doet elke regel dat in zijn eigen toegewezen shell en is de samenhang (context) niet aanwezig waardoor het hopeloos
fout gaat. Het verbaast me dan ook dat je geen (fout)meldingen ziet???

Maar goed, mooi dat het nu gelukt is.