Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows verwijderen  (gelezen 908 keer)

Offline xellos

  • Lid
windows verwijderen
« Gepost op: 2009/02/15, 16:41:33 »
hallo allemaal,
ik ben nieuw met linux en heb had een laptop met vista nu heb ik linux geinstalleerd.
dat is allemaal goed gegaan alleen is vista niet van mijn comp en heb ik ze dus er allebij op staan.
nu wil ik vista dus helemaal van mijn comp hebben hoe doe ik dat?
 

Offline vanadium

  • Lid
Re: windows verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/15, 16:50:40 »
Dan heb je in het installatieprogramma een verkeerde keuze gemaakt. Standaard is de keuze nochthans (denk ik): "Gebruik volledige schijf". Dan wordt gans de schijf gewist en gebruikt voor Ubuntu.

Je kan Windows verwijderen en de vrijgekomen ruimte als aparte datapartitie gebruiken. Gemakkelijker zou zijn de ganse installatie te herdoen (duurt amper 30 minuten). Tenslotte kan je ook voorlopig zo houden, en pas later, als er een nieuwe Ubuntu installatie uitkomt, de installatie 'te goei' doen, t.t.z. de ganse schijf gebruiken (een backup van je gegevens moet - altijd eigenlijk - veilig staan op een aparte harde schijf). Je kan het opstartmenu eventueel aanpassen dat je rechtstreeks doorstart naar Ubuntu. Aan jou de beslissing. We helpen je indien nodig graag verder met elke keuze die je maakt.

Offline ohjajoh

  • Lid
Re: windows verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/15, 16:54:21 »