Na wat swappen en ongebruikte programma´s verwijderen heb ik ca 30GB over naast mijn XP-installatie.
Zoals ik al zei, wil ik XP wel nog installeren in Virtualbox. Ik heb begrepen dat daar 1 groot bestand van gemaakt wordt (zeg maar een soort van XP-image). Wordt hier nog iets van compressie toegepast? Of kan ik gewoon kijken hoe groot de installatie van mijn XP, Newsleecher en Pinnacle Studio nu bij elkaar zijn en reserveer daar zoveel ruimte voor in Virtualbox?
Kunnen jullie mij een goed advies geven hoe ik deze 30GB het beste indeel voor mijn Ubuntu-installatie? Mocht straks mijn XP-installatie overbodig zijn, kan ik van de overgebleven 20GB een extra partitie maken, of deze bij de bestaande partitie van 200GB voegen.
Waar wordt deze XP-image overigens neergezet? Ik zal de Virtualbox manual ook NOG eens doorlezen

Om op de vraag van vanadium terug te komen:
Ik heb zoveel partities omdat ik gelezen heb dat ik in /usr mijn eigen programma´s kan installeren, de /swap partitie voor hibernate (2Gb geheugen aan boord) en /home voor de installatie van programma´s. Nu kan ik in principe mijn /home ook gebruiken voor het installeren van programma´s, dus zou de /usr-partitie overbodig zijn.
Groeten,
Mischa