Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aanhalingstekens vormen probleem in bash shell  (gelezen 1506 keer)

valentijn

• Gast
aanhalingstekens vormen probleem in bash shell
« Gepost op: 2009/02/07, 16:53:26 »
Hallo allemaal,

Nu een week bezig met Linux, maar één probleem heb ik nog niet opgelost:

Om een aanhalingsteken te maken moet ik twee keer het aanhalingsteken typen; na een keer kan ik letters met accenten maken, reuze handig, en ik wil het graag zo houden, alleen:
als ik in de bash shell een string wil meegeven als een argument aan een functie of programma, dan gaat er iets mis, en dan ´ziet´ dat programma een speciaal teken dat het niet herkent, waardoor de string niet correct ge-quote wordt...
Wie herkent dit probleem en weet wat ik eraan kan doen?
Dank!
Valentijn

Offline track

• Lid
Re: aanhalingstekens vormen probleem in bash shell
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/07, 16:58:31 »
Hoi Valentijn,

als je een accententoets drukt en daarna de spatiebalk zou hij de zuivere accent oplveren.

Vriendelijke groet,

track

valentijn

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/07, 17:43:02 »
track, je bent geweldig, het werkt.
Dank!
Valentijn

Offline track

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/07, 18:36:20 »
Graag. 
Zet je nog even de [opgelost] voor het hoofdpunt ?  -> http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,37125.0.html

track