Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Belasting aangifte 2008 Linux  (gelezen 3406 keer)

OPGELOST Belasting aangifte 2008 Linux
« Gepost op: 2009/02/15, 19:36:42 »
Op mijn pc met Ubuntu 8.10 heb ik het belasting programma met succes geinstalleerd.
Ik ben nieuw met Linux.  Graag wil ik de  gegevens van vorig jaar (helaas sorry maar onder windows gemaakt) inlezen.
Helaas kon ik dit niet voor elkaar krijgen.
Heeft iemand hier een oplossing voor of moet ik alles weer op nieuw invoeren?
Ik verzorg voor  meerdere mensen de aangiftes.
Om onder windows belasting aangift te doen vind ik eigelijk geen optie.
Leon 
« Laatst bewerkt op: 2009/02/17, 16:50:11 door Leon_III »
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline Willem_D

• Lid
Re: Belasting aangifte 2008 Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/15, 20:18:16 »
Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden, maar ik ben benieuwd of de letters inmiddels een acceptabele resolutie hebben. Bij de 2007-versie vond ik dat onvoldoende.

Vriendelijke groet, Willem_D.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT

"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/15, 22:24:17 »
Op mijn pc met Ubuntu 8.10 heb ik het belasting programma met succes geinstalleerd.
Ik ben nieuw met Linux.  Graag wil ik de  gegevens van vorig jaar (helaas sorry maar onder windows gemaakt) inlezen.
Helaas kon ik dit niet voor elkaar krijgen.
Heeft iemand hier een oplossing voor of moet ik alles weer op nieuw invoeren?
Ik verzorg voor  meerdere mensen de aangiftes.
Om onder windows belasting aangift te doen vind ik eigelijk geen optie.
Leon 

Dat kan heel goed. Je moet ervoor zorgen, dat de gegevensbestanden in de windowsversie van vorig jaar gekopieerd worden naar de Ubuntu mappen Documents/belastingdienst...Daarna kun je een ieuwe maken met overnemen van 2007 gegevens.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/16, 08:48:21 »
Citaat
Dat kan heel goed. Je moet ervoor zorgen, dat de gegevensbestanden in de windowsversie van vorig jaar gekopieerd worden naar de Ubuntu mappen Documents/belastingdienst...Daarna kun je een ieuwe maken met overnemen van 2007 gegevens.

Mmmmm Heb een en ander even nagelopen de extensies van het bestand waar de gegevens op komen vergeleken.
Volgens mij is het zo dat windows gebruikt sofinummer+pas,  linux sofinummer.ibd.
Ga nog even checken in windows.

Citaat
Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden, maar ik ben benieuwd of de letters inmiddels een acceptabele resolutie hebben. Bij de 2007-versie vond ik dat onvoldoende.

Willem inderdaad liep ik ook tegen aan het lettertype, de ja en nee opties zijn slecht zichtbaar, ik vind het programma er ook rommelig en onprofessioneel uitzien.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/16, 19:01:02 »
Citaat

Mmmmm Heb een en ander even nagelopen de extensies van het bestand waar de gegevens op komen vergeleken.
Volgens mij is het zo dat windows gebruikt sofinummer+pas,  linux sofinummer.ibd.
Ga nog even checken in windows.

Citaat

Willem inderdaad liep ik ook tegen aan het lettertype, de ja en nee opties zijn slecht zichtbaar, ik vind het programma er ook rommelig en onprofessioneel uitzien.

Zowel Windows als Linux gebruiken de extensies .pas en .ibd. Het ibd bestand zit in de map van het jaar en het .pas bestand in de gezamelijke map. (pas is persoonsgegevens)

« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/16, 21:19:27 »
Gijsbertha, inderdaad u heeft gelijk heb de bstanden gevonden en gekopieerd naar /documenten/belastingdienst.
Het overnemen van de gegevens ging nu perfect.
Bedankt voor de hulp.
Ter info, Nieuw vanaf 1 maart is het mogelijk wanneer je het ib prog. download gelijk ook de gegevens ophalen die de belastingdienst al van u heeft.
Lees de bijlage bij uw aangifte brief.
Uiteraard ga ik dit proberen, meld me na 1 maart weer.
Met Willem nog steeds eens lettertype layout is erg vaag en onduidelijk.

groet Leon

« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/16, 22:09:30 »
Gijsbertha, inderdaad u heeft gelijk heb de bstanden gevonden en gekopieerd naar /documenten/belastingdienst.
Bedankt voor de hulp.
Ter info, Nieuw vanaf 1 maart is het mogelijk wanneer je het ib prog. download gelijk ook de gegevens ophalen die de belastingdienst al van u heeft.

groet Leon

Leon, dat vanaf 1 maart weet ik inderdaad, maar is voor mij niet zo interessant omdat ik veel mensen help en daarom maar liever het normale programma gebruik.
Fijn dat het nu werkt.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/16, 22:14:08 »
Bedankt voor de hulp.

groet Leon

Ik ben wel erg benieuwd wat er dan default al staat ingevuld. Als ze alles invullen waarover ze al wetenschap hebben (loon, banksaldi, hypotheek, WOZ, etc), dan heeft het toegevoegde waarde.
Ik ben bang dat het een teleurstelling zal worden, maar ik geef ze het voordeel van de twijfel.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline JvH

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/17, 08:43:11 »
Citaat van: ivo
Ik ben wel erg benieuwd wat er dan default al staat ingevuld.
Als ze m'n naam maar alvast invullen, die moet ik altijd opzoeken ;) :P