Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cartografie: waar overzicht beschikbare WMS of WFS-diensten?  (gelezen 1055 keer)

Offline Jenske

• Lid
Cartografie: waar overzicht beschikbare WMS of WFS-diensten?
« Gepost op: 2009/01/31, 12:03:21 »
Heren, dames, kinderen,

In QGIS kan je wms-kaarten inlezen (via het internet). Probleem: ik heb er geen idee van welke kaarten op welke resolutie en voor welk gebied beschikbaar zijn om als wms-laag in mijn Qgis-project te steken.

Tussen haakjes: ik ben op zoek naar kaarten / luchtfoto's voor de provincie Antwerpen, met een redelijke resolutie (t.t.z. iets van 1 tot 5 meter kleinste celgrootte).

Een Qgis-gebruiker.

(en voor alle duidelijkheid (1): ik weet dat er (zeer goede) luchtfoto's beschikbaar zijn op geovlaanderen.be en op provant.be/gis, maar ik zoek bewust WMS of WFS-lagen om ZELF in Qgis mee te kunnen werken)
(en voor alle duidelijkheid (2): ik weet dat je kan tekenen en dergelijke in Google Maps, maar ook dat wil ik niet gebruiken, omdat dat me teveel aan Google Maps bind)
« Laatst bewerkt op: 2009/01/31, 12:05:28 door Jenske »
... Kubuntu 25.10 ... KDE Plasma ... Wayland ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...