Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: programma geforceerd afsluiten. Opgelost!  (gelezen 6411 keer)

programma geforceerd afsluiten. Opgelost!
« Gepost op: 2009/11/25, 12:18:29 »
Hallo,

Ik ben een absolute newbie met linux. Ik heb het antwoord op mijn vraag gezocht op dit forum maar het niet gevonden vandaar deze vraag. Ik was met Firefox bezig te kijken naar uitzending gemist en deze was met vlc een uitzending aan het afspelen. Door een of andere oorzaak `hing` vlc. mijn vraag is eenvoudig hoe stop ik een programma dat `hangt`? Ik heb uiteindelijk mijn laptop maar herstart maar is er een andere oplossing?  
« Laatst bewerkt op: 2009/11/25, 13:28:53 door Jorge van den Poem »

Re: programma geforceerd afsluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/25, 12:28:27 »
Systeem=>Beheer=>Systeemmonitor, tabblad "Processen".

Daar kunt ge een proces beeindigen.

Ik denk trouwens dat sinds Ubuntu 9.04, als ge gewoon op het kruisje duwt van een programma dat vasthangt, dat ge na een paar seconden de melding krijgt om te wachten of om geforceerd af te sluiten.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/25, 12:30:20 »
je kunt ook een applet aan je paneel toevoegen waarmee je het programma kunt afsluiten. Dat heet "Geforceerd afsluiten" geloof ik. je kunt ook op Alt+f2 drukken, xkill typen en op enter drukken.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/25, 12:56:01 »
@ Nunslaughter IK had alleen de menu balk van Vlc tot mijn beschikking en kon dus niet bij het panel komen om Vlc te stoppen. Er was ook geen kruisje helaas.

@ Cumulus007 wanneer ik Alt F2 intik en xkill intik, stopt nu in mijn geval Firefox niet Ik heb nu geen andere toepassing draaien om e.e.a. uit te proberen. En er `hangt` nu gelukkig ook niks.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/25, 13:12:29 »
@ Cumulus  ^-^ Het was me niet opgevallen maar er verschijnt een kruisje op de plaats van de
muis aanwijzer erg fraai moet ik zeggen. Ik ga Ubuntu steeds leuker vinden!!!!

hartelijk dank voor de tip!