Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zorgwekkende melding Youtube  (gelezen 1500 keer)

zorgwekkende melding Youtube
« Gepost op: 2009/01/26, 07:20:33 »
Hallo,

Ik was een filmpje aan het kijken in Firefox op Youtube, toen plots een naam van een file opdook in een klein venstertje, tesamen met de melding: Do you want this file to have acces to your webcam and telephone, en ik kon kiezen tussen OK en IGNORE. Dit was mij nog niet eerder voorgekomen en baart mij best wel zorgen. Weet iemand waar dit vandaan komt?

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: zorgwekkende melding Youtube
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/26, 08:40:18 »
Hallo,

Ik was een filmpje aan het kijken in Firefox op Youtube, toen plots een naam van een file opdook in een klein venstertje, tesamen met de melding: Do you want this file to have acces to your webcam and telephone, en ik kon kiezen tussen OK en IGNORE. Dit was mij nog niet eerder voorgekomen en baart mij best wel zorgen. Weet iemand waar dit vandaan komt?

grtn, Frank

dit is idd zorgwekkend. laatst kreeg ik op een site een pop=-up( waar is de pop=up blocker?), of ik mijn systeem wilde laten scannen. nee dus, maar ik bleef gevangen in die site, en de pop=up. een reboot maakte een einde aan het proces. ook niet leuk om mee te maken onder linux. even daarna direct no-script geinstalleerd.

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/26, 08:53:10 »
Hallo,

grtn, Frank

dit is idd zorgwekkend. laatst kreeg ik op een site een pop=-up( waar is de pop=up blocker?), of ik mijn systeem wilde laten scannen. nee dus, maar ik bleef gevangen in die site, en de pop=up. een reboot maakte een einde aan het proces. ook niet leuk om mee te maken onder linux. even daarna direct no-script geinstalleerd.

@ frank:
Stond er niet allow en deny? Want bij sommige chatsites komt er ook zo'n dergelijke (java) pop-upje tevoorschijn. Dit is dan iets van de site zelf af om toegang te verkrijgen tot je webcam en eventuele telefoon.
@leoquant:
Zal dat soort scan mogelijkheden kwaad kunnen onder Linux? Meestal zijn ze Windows gerelateerd. Maar blijft wel lastig..
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
Linux user number 515471
----------------------

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/26, 08:59:40 »
@nomko
ik dacht dat dit soort problemen ook meer windows gerelateerd waren, maar helaas. verder combineer ik dit ook nog een met vreemde ip-deny´s in mijn firewall log, en de laatste tijd ook onaangename emails, waardoor ik mijn 2 jaar oude vertrouwde onderschrift heb moeten verwijderen onder mijn berichtjes. (gezien de inhoud van de mails...)
misschien mijn emailadres maar een tijdje verbergen ofzo, al gaat dat moeilijk als je op launchpad voor ubuntu al lang actief bent. heel onprettig allemaal. al is dit laatste eigenlijk volstrekt offtopic.....

deKeijzer

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/26, 09:55:59 »
Zo`n webcam access pop-up is volgens mij van de flashplayer. Eigenlijk is dit niks om je zorgen over te maken. Wat je ziet is de beveiliging van de flash player zelf.

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/26, 10:03:45 »
Zo`n webcam access pop-up is volgens mij van de flashplayer. Eigenlijk is dit niks om je zorgen over te maken. Wat je ziet is de beveiliging van de flash player zelf.

Dat bedoel ik dus.

En kan een mod deze topic als opgelost zetten?
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
Linux user number 515471
----------------------

« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/26, 10:08:16 »
En kan een mod deze topic als opgelost zetten?

Kunt ge zelf ook door uw eerste bericht aan te passen en de titel te veranderen :).