Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Gimp, opslaan als  (gelezen 5671 keer)

[OPGELOST]Gimp, opslaan als
« Gepost op: 2009/01/17, 14:08:42 »
Weet iemand hoe het zou kunnen komen dat elke afbeelding die ik in Gimp opsla als jpg of als eps, toch steeds als een Gimp-afbeelding dus als .xcf wordt opgeslagen?
Hierbij is de grootte zo klein dat ik vrees dat alle kleur er uit is verdwenen?!
Heeft iemand een idee hoe dat zou kunnen?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/04, 09:54:05 door Anke-Ubuntu »

Re: Gimp, opslaan als
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/17, 14:47:15 »
Hallo,

Bij bestand opslaan als -> naam: [bestandnaam].jpg voor jpg bestanden.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/18, 10:10:02 »
Hartelijk dank. Ik wist niet dat '.jpg' ook achter de naam getikt moest worden. Ik selecteerde, net als bij Oo, uit 'alle bestanden' de jpg-versie; dat is dus niet nodig bij GIMP.
Bij het opslaan kwam nu de melding dat het eerst geexporteerd moest worden van xcf naar jpg.
Het is nu dus gelukt.

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/18, 10:21:21 »
Hallo

Helemaal onderaan links zie je (afhankelijk van welke gimp versie) als het goed is een
klein uitklap driehoekje waar nu staat ; selecteer bestandstype (volgens extensie)
Daar kun je als je het driehoekje laat openklappen ook een andere extensie kiezen
Dan hoef je niet alle exotische extensies uit je hoofd te kennen, maar zelf intikken
kan natuurlijk ook

Groeten Gerrit

« Laatst bewerkt op: 2009/01/18, 10:22:56 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/19, 12:18:51 »
Gerrit,
Jouw manier paste ik toe, maar had niet het gewenste resultaat.
Als ik jpg of eps had geselecteerd en daarna 'opslaan' werd het toch een GIMP-afbeelding.
Als .jpg achter de naam tik, krijg ik wel het gewenste resultaat.
Wat hiervan de oorzaak is, weet ik dus niet.