Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: downloaden via usenet gaat heel erg traag  (gelezen 6682 keer)

Offline satshow

• Lid
Opgelost: downloaden via usenet gaat heel erg traag
« Gepost op: 2009/04/25, 22:57:47 »
Als ik iets probeer te downloaden via de nieuwsgroepen gaat dat met een paar kb terwijl ik een 10 mbit lijn heb hier.
Wat kan ik doen om de volle snelheid te krijgen?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/25, 23:23:48 door satshow »

Offline ivo

• Lid
Re: downloaden via usenet gaat heel erg traag
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/25, 23:03:41 »
Het heeft niet zozeer met jouw download capaciteit te maken danwel met de capaciteit die de NNTP server jou biedt.
Ik kan hier wel een 10Gig glas verbinding hebben, maar als ik daarmee aansluit aan een NNTP server in een 10Mbit netwerk dan zit daar de bottleneck.

Dus, van welke NNTP provider maak je gebruik?
Ikzelf Ziggo. Geen klagen over.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/25, 23:19:12 »
Ik heb een payserver en gebruik UPC.  Overigens is hij ineens zonder dat ik iets heb gedaan naar een half uur ineens met volle speed gaan downloaden.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/25, 23:21:02 »
Ik heb een payserver en gebruik UPC.  Overigens is hij ineens zonder dat ik iets heb gedaan naar een half uur ineens met volle speed gaan downloaden.

Dat zeg ik.... Je bent hierbij afhankelijk van de capaciteit van de NNTP-server en niet van je eigen netwerk.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/25, 23:23:27 »
Wel vreemd op zich was rond die tijd ook iets aan het downloaden via synaptic en die ging wel als een speer.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/25, 23:26:45 »
Wel vreemd op zich was rond die tijd ook iets aan het downloaden via synaptic en die ging wel als een speer.

Ja, daar is toch niks vreemds aan...
Die synaptic connect aan een andere server.
Je hebt dan tegelijkertijd twee downloads lopen, 1 aan een snelle server en 1 aan een langzame.
Kun jij niets aan doen.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/26, 11:11:19 »
Volgens mij knijpt UPC usenet (poort 119) tot 49kb ! Heb ik ooit eens gelezen. Misschien is het nu iets sneller.
Je kan het ondermijnen door een tunnel aan te maken. De meeste pay usenet prividers ondersteunen (poort 443 geloof ik ) dat wel. Kijk maar eens op http://www.binaries4all.nl in het forum. Daar vind je veel handige info hierover.

Gr Karel,

Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog