Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taak/Start balk, geen dingen meer  (gelezen 2030 keer)

Taak/Start balk, geen dingen meer
« Gepost op: 2009/01/12, 14:56:01 »
Hee mensen, ik ben volledig nieuw met Linux (Ubuntu) maar het beviel me al meteen toen ik het installeerde!

Ik ben nu nog een beetje aan het uitzoeken hoe alles werkt, alleen kan ik iets niet vinden

zoals je hier ziet:

Daar zie je het programma in de balk staan, dat zegmaar geopent is.. Dit had ik eerst wel, maar nu komt firefox er niet meer in enz. dus nu moet ik steeds d.m.v. ALT + TAB overschakelen! Zwaar irritant, weet iemand hoe ik dit weer kan fixen?
IT Consultant - MS Win2k8 / CentOS / Debian Servers - Netwerkbeheerder - Systeembeheerder

Re: Taak/Start balk, geen dingen meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/12, 14:58:33 »
Druk met de rechtse muisknop op het onderste paneel en kies voor "Toevoegen aan paneel...", zoek in daar naar "Vensterlijst" en klik op toevoegen. Nu zou het terug moeten zijn normaal.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/12, 15:01:34 »
Oooooh bedankt voor uw antwoord. Kijk, dit is dus al een plus punt! Meteen antwoord, heerlijk  8) nogmaals bedankt! ++

nu moet ik alleen nog opzoek gaan, voor hoe ik mijn nVidia 8600 GeForce driver kan installeren. want ik heb een hele goede video kaart, alleen werkt hij nog niet :(
IT Consultant - MS Win2k8 / CentOS / Debian Servers - Netwerkbeheerder - Systeembeheerder

« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/12, 15:06:35 »
Graag gedaan :).

Drivers voor uw videokaart installeren gaat via systeem=>beheer=>hardware drivers, een vinkje zetten, dan zal hij de juiste driver downloaden en installeren.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/12, 15:10:54 »
Bedankt voor uw reactie, nogmaals!

hij zegt dat hij hem nu aan het downloaden/installeren is, LINUX UBUNTU is heilig :)

edit: uhmz, hij heeft hem gedownload/geinstalelerd.. alleen word het lampje maar niet groen, dus hij is niet geactiveerd.. hoevaak ik ook op Activate klik

hier een screenshot:

http://i42.tinypic.com/6fwk00.png <
« Laatst bewerkt op: 2009/01/12, 15:13:18 door JMareet »

« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/12, 15:18:35 »
Hmm, installeer eens de nieuwe updates. Klik ook eens op dat lampje rechtsboven, volgens mij is dat een melding die het systeem geeft. Kijk eens wat dat is.

Eventueel na de updates nog eens proberen, en eens de computer herstarten.

Ahja: om een screenshot te maken in Ubuntu kunt ge ook gewoon op de Prnt Scrn toets drukken, daarvoor hoeft ge geen terminal te gebruiken.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/12, 15:27:26 »
Ooh bedankt voor de informatie :) Belg? :P

Ik ga nu meteen alle updates installeren, ookal duurt he ff :) als ik er daarna nog niet uitkom, pm ik je wel is dat goed? :P

Offline putor

• Lid
    • barbellphysics
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/12, 15:34:58 »
heeft hij na installeren van Nvidia drivers niet gevraagd om te herstarten. Meestal is dat nodig om een videodriver te activeren (en gelukkig een van de weinige dingen waarvoor je een linux systeem hoeft te rebooten).
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/12, 15:35:43 »
Ja, hier zitten ook heel wat belgen :).

Pm'en hoeft niet, zet het maar gerust hier. Moest ik iets niet weten, dan kunnen de anderen gewoon meedenken. Of als iemand wat extra info heeft of later hetzelfde probleem tegenkomt, is het altijd handiger :).

« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/12, 15:36:30 »
heeft hij na installeren van Nvidia drivers niet gevraagd om te herstarten. Meestal is dat nodig om een videodriver te activeren (en gelukkig een van de weinige dingen waarvoor je een linux systeem hoeft te rebooten).

Dan zou er volgens mij zo een herstart-icoontje moeten staan in de plaats van het grijze/groene bolletje, en ook rechtsbovenin.

« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/12, 15:44:56 »
Gelukkig zijn jullie slimme linux geeks :) aan jullie heb ik tenminste wat, die windows weet geen eens hoe ze hun eigen exploits moeten fixen..

EDIT: HET WERKT, HAIL LINUX UBUNTU! OF LINUX, ik weet niet wat ik moet zeggen. i love linux ahah O0 bedankt allemaal :)
« Laatst bewerkt op: 2009/01/12, 15:51:09 door JMareet »

Offline putor

• Lid
    • barbellphysics
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/12, 15:54:35 »
Gelukkig zijn jullie slimme linux geeks :) aan jullie heb ik tenminste wat, die windows weet geen eens hoe ze hun eigen exploits moeten fixen..

EDIT: HET WERKT, HAIL LINUX UBUNTU! OF LINUX, ik weet niet wat ik moet zeggen. i love linux ahah O0 bedankt allemaal :)

wacht maar tot je begint met distro hoppen  :evil:
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/12, 16:14:50 »
De wat?  ^-^

Offline putor

• Lid
    • barbellphysics
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/12, 17:40:42 »
de oncontroleerbare drang om alle vindbare distro's te testen.

« Reactie #14 Gepost op: 2009/01/12, 18:34:33 »
Wacht hier nog maar een jaartje of wat mee, tot je Linux een beetje onder de knie hebt.

En dan nog ??

Er bestaat geen betere distro dan Ubuntu op Debian base.
Zowiezo de packets manager is het beste wat ooit is uitgevonden.

Dit nog buiten het feit dat andere distro's veelal niet veel meerwaarde hebben......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #15 Gepost op: 2009/01/12, 18:38:32 »
Wacht hier nog maar een jaartje of wat mee, tot je Linux een beetje onder de knie hebt.

En dan nog ??

Er bestaat geen betere distro dan Ubuntu op Debian base.
Zowiezo de packets manager is het beste wat ooit is uitgevonden.

Dit nog buiten het feit dat andere distro's veelal niet veel meerwaarde hebben......
Misschien geen meerwaarde, maar komt niet een ieder onder de dwang om eens een andere distro te proberen? ;) Dan weet je tenminste zeker waarom je Ubuntu hebt gekozen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.