Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbord indeling in Xorg.conf opslaan?  (gelezen 1177 keer)

Offline joop13

• Lid
Toetsenbord indeling in Xorg.conf opslaan?
« Gepost op: 2009/01/09, 19:59:57 »
Ik heb een aantal keren te maken gehad met problemen met mijn toetsenbord. De indeling was niet goed, of werd niet vastgehouden. Nu is mijn vraag: Waarom verandert het programmaatje om het toetsenbord en de toetsenindeling te kiezen niet ook direct de Xorg.conf? Want ik kan wel elke keer met het toetsenbordprogramma een andere indeling kiezen, maar die wordt niet vastgelegd in Xorg.conf.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Toetsenbord indeling in Xorg.conf opslaan?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/09, 20:55:43 »
Ik denk dat het niet opslaan komt omdat je als gebruiker dingen aanpast en niet als root, zomaar een idee.
Beetje veroudert maar gaat volgens mij nog steeds op. https://help.ubuntu.com/xubuntu/desktopguide/C/switch-keyboard-layout.html

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/01/10, 15:34:45 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/09, 22:33:28 »
Ja, dat heb ik ook gezien, maar dat is eigenlijk merkwaardig. Je hebt het toetsenbord programma, je verandert de indeling, dat werkt dan ook wel tot je weer inlogt. Om het vast te leggen moet je de reeks gksudo........conf en een verandering in dit bestand aanbrengen, dan ligt het pas vast. Dat lukt me best wel, maar blijft nog steeds merkwaardig. Zou het helpen om de toetsenbordindeling als root te starten?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/10, 03:09:08 »
tis idd niet echt ergonomisch gemaakt, en voor leken onbegrijpelijk..
Je hebt idd een goed idee.

Gewoon starten als root, waarbij je pw moet ingeven.
hebben ze niet over nagedacht.  ???
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D