Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox kernelmodulkes voor kernel 2.6.24-22-generic  (gelezen 869 keer)

Offline woteb

• Lid
VirtualBox kernelmodulkes voor kernel 2.6.24-22-generic
« Gepost op: 2009/01/09, 10:52:47 »
Ik draai nu al een tijdje met een kernel die met VirtualBox kan draaien: 2.6.24-21-generic. Nu is er al een tijdje een nieuwere kernel uit: 2.6.24-22-generic maar daarvoor komen nog steeds niet de kernel modules voor VirtualBox uit. Ik heb op het internet wel een workarround gevonden, maar dat is toch eigenlijk niet de bedoeling. Heeft iemand enig idee wanneer de kernel modules voor VirtualBox OSE van kernel 2.6.24-22-generic uit komen?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: VirtualBox kernelmodulkes voor kernel 2.6.24-22-generic
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/09, 10:54:30 »
Worden die niet automatisch gecompileerd/geïnstalleerd als je DKMS geïnstalleerd hebt?

Offline woteb

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/09, 11:27:31 »
Lees dit draadje eens?: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/hardy/+source/virtualbox-ose-modules/+bug/303199 Daar wordt ik niet zo vrolijk van.

Dit gedeelte geeft een workaround:
Citaat

It's even simpler than that:

sudo apt-get install virtualbox-ose-source
sudo module-assistant auto-install virtualbox-ose-source
sudo /etc/init.d/vboxdrv start

(the last step basically just loads the module with modprobe, but it also does a little bit of house keeping)

And you might only need to run the last two steps from above; according the the module-assistant man page:

"auto-install is followed by one or more packages desired for installation. It will run prepare to configure your system to build packages, get the package source, try to build it for the current kernel and install it."

en dit deel bevestigd dat het moet werken:
Citaat
Fabián Rodríguez wrote on 2008-12-31: (permalink)

I can confirm the proposed workaround works in an updated Ubuntu Hardy:

From a terminal window:
sudo apt-get install virtualbox-ose-source module-assistant
sudo module-assistant auto-install virtualbox-ose-source
sudo /etc/init.d/vboxdrv start

I believe this is needed for every kernel upgrade.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/09, 11:32:44 door woteb »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

rockingbilly

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/09, 11:35:30 »
Lees dit draadje eens?: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/hardy/+source/virtualbox-ose-modules/+bug/303199 Daar wordt ik niet zo vrolijk van.
Inderdaad, er is enige tuning vereist. Voor iemand die niet aan de command-line gewend is lijkt het me een hele drempel.
Overigens ben ik hieraan gewend. Sowieso gebruik ik de open-source-variant niet, omdat die beperkter is (geen usb). En de hoeveelheid werk om te installeren is evenveel als je even de install downloadt van de site van sun, dan als je het automatisch doet. Bovendien heb je het dan zelf in de hand; alleen upgraden als je zelf daartoe opdracht geeft. Waarom zou je upgraden als het pico bello werkt?
Als je het handmatig installeert worden de kernel-modules ook automatisch geupdate, dus doe je dan alles in 1 keer. Maar ik ben het met je eens dat het niet helemaal automatisch gaat.

Offline lacer

• Lid
    • dDbJn3Y
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/09, 16:47:38 »
Ik draai nu al een tijdje met een kernel die met VirtualBox kan draaien: 2.6.24-21-generic. Nu is er al een tijdje een nieuwere kernel uit: 2.6.24-22-generic maar daarvoor komen nog steeds niet de kernel modules voor VirtualBox uit. Ik heb op het internet wel een workarround gevonden, maar dat is toch eigenlijk niet de bedoeling. Heeft iemand enig idee wanneer de kernel modules voor VirtualBox OSE van kernel 2.6.24-22-generic uit komen?

Was idem voor mij, maar zopas werden de nieuwe geinstalleerd  ;), wel spijtig dat mijn geluid nu niet meer werkt sinds de updates van vandaag, maar dat is voer voor een andere topic  ???
1* Ubuntu Mate 24.04 op Dell E5540 (1)
2* Ubuntu Mate 24.04 op Dell E5540 (2)
3* Ubuntu Mate 24.04 op test pc Dell E5550
4* Ubuntu Mate 24.04 op Toshiba P70-B