Beste,
Ik heb een vraag. Eigenlijk heeft het slechts in heel kleine mate iets te maken met Ubuntu, maar aangezien er geen beter forum is dan deze, zou ik ze hier graag willen stellen.
Eerst even een beeld schetsen:
Mijn PC bestaat uit 3 partities.
10 GB - Recoverypartition Acer - NTFS
60 GB - Vista Partition - NTFS
60 GB - Toekomstige home directory Ubuntu - Ext3
Nu wil ik graag (i.v.m de garantie) de eerste 2 partities Back-uppen. (De NTFS-partities dus)
Deze 2 images moeten op de Ext3 partitie komen. En het liefst zou ik dat niet ná het back-uppen doen, maar dat het programma de 2 partities direct wegschrijft naar de Ext3 partitie.
Nu hebben mensen mij partimage aanbevolen. Maar dit programma snap ik niet helemaal ( jep, I know, I am a noob).
Het programma slaat de images volgens mij op in de partitie die je geback-upped hebt. Maar dit wil ik niet. En ik weet niet hoe ik dit anders moet doen.
Dus mijn vraag is:
*Weet iemand van jullie een (makkelijk) programma waarmee ik dit wel kan?
* Of kan iemand mij proberen uit te leggen hoe dit werkt met partimage?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten,
Anton Willemse
Edit: Het zou ook al een hele uitkomst zijn als ik de images op mijn USB-stick zou kunnen zetten. Het is een 8GB stick, dus aan de grote zal het niet liggen.
Edit2: Het gaat hier wel deglijk om een vista partitie die (als eriets mis gaat) gerestored moet kunnen worden, zonder dat ik de vista dvd nodig heb.