Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Multimediatoetsen werken niet  (gelezen 2873 keer)

timmy

• Gast
Multimediatoetsen werken niet
« Gepost op: 2009/01/04, 19:34:42 »
Hallo. Ik heb een probleempje met mijn multimediatoetsen (vorig/volgend nummer, play/pause en geluid). Geen enkele toets werkt. Ik heb al geprobeerd om de sneltoetsen opnieuw in te stellen met Systeem>Voorkeuren>Sneltoetsen. Er komt wel tekst te staan als ik op de toetsen druk: XF86AudioMute, XF86AudioNext, etc. Ze reageren dus wel, maar de computer doet er verder niks mee. Ik heb een Dell Inspiron 1525 die Ubuntu 8.10 (ik heb zaterdag een upgrade gedaan vanaf 8.04) en Vista draait.
Help alsjeblieft, ik ben niets zonder die toetsen...  :'(
« Laatst bewerkt op: 2009/01/04, 19:45:08 door Linus Torvalds »

Re: Multimediatoetsen werken niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/04, 21:09:59 »
Kun je via: Systeem / Voorkeuren / Toetsenbord en dan tabblad indelingen en dan achter toetsenbordmodel de Dell die jij gebruikt inschakelen.
Je komt dan in een scherm met Fabrikanten en daaronder modellen...

Offline Bertel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/04, 22:17:46 »
Kan hier de situatie van Linus reconstrueren.  :)
Maar alles werkt met onderstaande instellingen, zelfs de meegeleverde afstandsbediening.  ???

De toewijzingen van mijn toetsenbord zijn als volgt.
Toetsenbordindeling: Dell >
                           Fabrikanten: Dell
                           Modellen: Dell   
Algemene indeling: VS Internationaal (met dode toetsen)
Other Options: alles op standaard, behalve 3e niveaukiezers: rechter Alt-toets , Euroteken aan 5-toets toevoegen en bij overige compatibiliteitsopties: cijferblock-toetsen werkt zoals bij een Mac.

De toewijzing van mediatoetsen is hierbij als volgt.
Systeem>Voorkeuren>Sneltoetsen:
1) De meest links-boven geplaatste knop gebruik ik om Rhythmbox* te starten !
  (Sneltoets "Mediaspeler starten": meest linkse knop drukken > XF86AudioMedia).
2) De toetsen op de meest rechts geplaatste strip verder toewijzen.

* (Ga naar Systeem>Voorkeuren>Standaardtoepassingen. Kies het tabblad Multimedia, hier kun je je Multimediaspeler kiezen).

Mocht het bovenstaande niets opleveren dan svp melden, misschien heeft iemand anders van het forum nog een idee wat er bij Linus mis is?
« Laatst bewerkt op: 2009/01/05, 00:51:42 door Bertel »

Wat is vrije software?

timmy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/05, 20:29:50 »
@Bertel en Maarten123,

Ik heb alles gedaan wat hierboven staat, maar ze werken nog steeds niet. :'(

« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/05, 21:23:13 »
Van Linus Torvalds had ik toch wel verwacht dat hij even had gegoogled op 'mediakeys inspiron ubuntu' . Levert genoeg info op. Het is altijd beter om zelf eerst echt op zoek te gaan dan wachten tot iemand het voorkauwt,
« Laatst bewerkt op: 2009/01/05, 21:30:31 door AptlyNamed »

timmy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/06, 17:06:34 »
Dankzij de tip van AptlyNamed heb ik de volume up/down weer aan de praat gekregen, maar de rest doet nog helemaal niets, en ik heb zo ongeveer de helft van alle zoekresultaten doorzocht...

Offline mp

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/06, 17:20:55 »
Dankzij de tip van AptlyNamed heb ik de volume up/down weer aan de praat gekregen, maar de rest doet nog helemaal niets, en ik heb zo ongeveer de helft van alle zoekresultaten doorzocht...
Systeem - Voorkeuren - Sneltoetsen
Kun je daar niet één en ander naar wens instellen?

timmy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/06, 18:43:07 »
Nee mp, kan helemaal niks instellen via Systeem>Voorkeuren>Sneltoetsen... (Althans, wat de multimediatoetsen betreft).

« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/06, 18:52:01 »
Van Linus Torvalds had ik toch wel verwacht dat hij even had gegoogled op 'mediakeys inspiron ubuntu' . Levert genoeg info op. Het is altijd beter om zelf eerst echt op zoek te gaan dan wachten tot iemand het voorkauwt,
+1. Zie daarom mijn onderschrift.