Wil op de laptop geheel over op Ubuntu en dan is de OE mail het laatste struikelblok.
Is er ergens een duidelijke omschrijving te vinden hoe dit doeltreffend te doen is?
Wat ik tot nu toe gevonden heb via Google Custom Search maakt de verwarring alleen maar groter.

Heb OE inmiddels geimporteerd in Thunderbird.
Nu moet ik Thunderbird nog installeren in Ubuntu, daar kom ik ook nog wel uit. Maar dan....
De map compleet of alleen de inhoud (?) met mail overzetten van Thunderbird onder XP ( waar staat deze dan normaal gesproken in XP?) Naar Ubuntu Thunderbird. die moet ik via de 'verkenner" in Ubuntu copieren uit XP en plakken in de map somewhere in Ubuntu, Thnderbird? En waar kan ik die betreffende map dan vinden?
Of is het handiger dit via een USB te doen, zodat ik via Ubuntu niet in de XP mappen hoef (kan dit wel eens?)te zoeken?
Of kan ik in XP exporteren naar mijn bureaublad, het bestand overzetten naar een USB en deze vervolgens weer importeren onder Ubuntu? Is wel een stuk makkelijker.
Importeren vanuit Thunderbird naar Evolution zal wel weer lukken, hoop ik.
Voorstel, kan van de werkwijze voor dit onderwerp geen sticky gemaakt worden, scheelt een hoop gezoek en een hoop mensen zullen er baat bij hebben.
Vervolgens ook een handleiding voor het compleet overzetten van Outlook nar Evolution, want dat zou mijn volgende uitdaging worden.
Groet,
Frits
Sorry, sorry, heb Topic onder verkeerd hoofdstuk gezet.