Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mail overzetten van outlook express naar Evolution  (gelezen 7661 keer)

FrSu

• Gast
Mail overzetten van outlook express naar Evolution
« Gepost op: 2008/12/10, 18:59:03 »
Wil op de laptop geheel over op Ubuntu en dan is de OE mail het laatste struikelblok.
Is er ergens een duidelijke omschrijving te vinden hoe dit doeltreffend te doen is?
Wat ik tot nu toe gevonden heb via Google Custom Search maakt de verwarring alleen maar groter. ???

Heb OE inmiddels geimporteerd in Thunderbird.
Nu moet ik Thunderbird nog installeren in Ubuntu, daar kom ik ook nog wel uit. Maar dan....
De map compleet of alleen de inhoud (?) met mail overzetten van Thunderbird onder XP ( waar staat deze dan normaal gesproken in XP?) Naar Ubuntu Thunderbird. die moet ik via de 'verkenner" in Ubuntu copieren uit XP en plakken in de map somewhere in Ubuntu, Thnderbird? En waar kan ik die betreffende map dan vinden?

Of is het handiger dit via een USB te doen, zodat ik via Ubuntu niet in de XP mappen hoef (kan dit wel eens?)te zoeken?
Of kan ik in XP exporteren naar mijn bureaublad, het bestand overzetten naar een USB en deze vervolgens weer importeren onder Ubuntu? Is wel een stuk makkelijker. :D

Importeren vanuit Thunderbird naar Evolution zal wel weer lukken, hoop ik.

Voorstel, kan van de werkwijze voor dit onderwerp geen sticky gemaakt worden, scheelt een hoop gezoek en een hoop mensen zullen er baat bij hebben.

Vervolgens ook een handleiding voor het compleet overzetten van Outlook nar Evolution, want dat zou mijn volgende uitdaging worden.

Groet,
Frits

Sorry, sorry, heb Topic onder verkeerd hoofdstuk gezet.  :o
« Laatst bewerkt op: 2008/12/10, 19:54:13 door FrSu »

Offline siegi

• Lid
Re: Mail overzetten van outlook express naar Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/10, 20:34:41 »
De locatie van de thunderbird folder vind je op volgende link.
http://www.mozilla.org/support/thunderbird/profile
Vanuit ubuntu kan je toch gewoon aan je windows schijf? Dan zou ik gewoon in ubuntu de map vanuit de windows partitie naar ubuntu partitie kopieren.

Een handleiding voor het importeren van email tussen de verschillende clients lijkt me wel handig.
Een sticky ben ik persoonlijk niet zo voor. Als we dit voor elk opgelost probleem zouden doen dan hebben we binnen de kortste tijd 100 sticky's.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/10, 20:36:15 »
Wil op de laptop geheel over op Ubuntu en dan is de OE mail het laatste struikelblok.
Is er ergens een duidelijke omschrijving te vinden hoe dit doeltreffend te doen is?
Wat ik tot nu toe gevonden heb via Google Custom Search maakt de verwarring alleen maar groter. ???

Heb OE inmiddels geimporteerd in Thunderbird.
Nu moet ik Thunderbird nog installeren in Ubuntu, daar kom ik ook nog wel uit. Maar dan....
De map compleet of alleen de inhoud (?) met mail overzetten van Thunderbird onder XP ( waar staat deze dan normaal gesproken in XP?) Naar Ubuntu Thunderbird. die moet ik via de 'verkenner" in Ubuntu copieren uit XP en plakken in de map somewhere in Ubuntu, Thnderbird? En waar kan ik die betreffende map dan vinden?

Of is het handiger dit via een USB te doen, zodat ik via Ubuntu niet in de XP mappen hoef (kan dit wel eens?)te zoeken?
Of kan ik in XP exporteren naar mijn bureaublad, het bestand overzetten naar een USB en deze vervolgens weer importeren onder Ubuntu? Is wel een stuk makkelijker. :D

Importeren vanuit Thunderbird naar Evolution zal wel weer lukken, hoop ik.

Voorstel, kan van de werkwijze voor dit onderwerp geen sticky gemaakt worden, scheelt een hoop gezoek en een hoop mensen zullen er baat bij hebben.

Vervolgens ook een handleiding voor het compleet overzetten van Outlook nar Evolution, want dat zou mijn volgende uitdaging worden.

Groet,
Frits

Sorry, sorry, heb Topic onder verkeerd hoofdstuk gezet.  :o

Zit er geen exportoptie in Thunderbird? Dan exporteer je je mail op XP naar een USB-stick en importeer je de mail op Ubuntu.

FrSu

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/10, 21:01:25 »
Dank voor het verplaatsen.
Ben intussen ook nog even verder gaan zoeken en heb deze link gevonden: http://linuxallday.homelinux.org/?p=4
Echter een aantal bestandjes die ik zou moeten kopieren heb ik niet gevonden in de bedoelde map.
Toch doorgezet en ja hoor, het werkte niet.

Om toekomstige problemen te voorkomen heb ik Thunderbird eerst in Ubuntu maar gedeinstalleerd. Is dan alles ook weg of moet ik handmatig dan ook nog mappn weggooien, zoals dit in Win eigenlijk altijd wel moet om echt alles weg te krijgen en je geen vervuiling krijgt bij een herinstallatie?

Groet,
Frits

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/11, 10:11:23 »
Dank voor het verplaatsen.
Ben intussen ook nog even verder gaan zoeken en heb deze link gevonden: http://linuxallday.homelinux.org/?p=4
Echter een aantal bestandjes die ik zou moeten kopieren heb ik niet gevonden in de bedoelde map.
Toch doorgezet en ja hoor, het werkte niet.

Om toekomstige problemen te voorkomen heb ik Thunderbird eerst in Ubuntu maar gedeinstalleerd. Is dan alles ook weg of moet ik handmatig dan ook nog mappn weggooien, zoals dit in Win eigenlijk altijd wel moet om echt alles weg te krijgen en je geen vervuiling krijgt bij een herinstallatie?

Groet,
Frits

Mooi zo, je bent op mijn blog terecht gekomen. Het bericht waar je naar verwijst is jammer genoeg niet helemaal meer van toepassing, het kan namelijk nog makkelijker. Je moet gewoon de inhoud van je profielmap van thunderbird in Windows (c:\documents and settings\<username>\local settings\application data\thunderbird\profiles\123abc.default) kopiëren naar je profielmap van Thunderbird in Ubuntu (/home/<username>/.mozilla-thunderbird/profiles/567xyz.default). Zo heeft het bij mij altijd gewerkt, zonder problemen! Natuurlijk hebben die 123abc.default en 567xyz.default  mappen bij jou een andere naam! Verander aan deze namen niets, kopieer gewoon de inhoud!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

FrSu

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/11, 12:09:22 »
OK Darkstar, dank.
Moet ik dan nog wel een account aanmaken , of gaat dat ook automatisch mee?

Verder zou ik nog gaag een reactie willen op mijn vraag over het wggooien van mappen na deinstallatie.

Groet,
Frits

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/11, 12:16:56 »
Na deinstallatie moet je inderdaad volgens mij de map /home/<username>/.mozilla-thunderbird nog weggooien. Daarin staat zoals je al weet je profiel, en volgens mij gaat hij deze niet mee weg gooien als je thunderbird verwijderd.

Een account aanmaken in Thunderbird is niet nodig, maar je moet thunderbird wél een keer opstarten en het aanmaken van de account dan annuleren. Je moet in ieder geval zo'n '789dfg.default' map hebben in je .mozilla-thunderbird map in je home-directory.
Als je wel al een account hebt aangemaakt werkt het trouwens ook, gewoon alles overschrijven wat er al in de profielmap staat.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

FrSu

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/11, 12:20:45 »
Ok, ga het vanavond even proberen.
Laat het resultaat hier weten.

Groet,
Frits

FrSu

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/11, 18:26:32 »
Overzetten naar Thunderbird is gelukt. Account aangemaakt in Evolution. En hoe nu de mail importeren van Thunderbird naar Evolution?

Importeren geeft keuze vragen die ik nu niet kan beantwoorden.

Wat ik ook probeer, ik kom niet verder.... ???
« Laatst bewerkt op: 2008/12/11, 21:35:43 door FrSu »

FrSu

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/12, 18:19:17 »
eeeehhhh, niemand? ???
Zal toch niet waar zijn dat ik de enige ben die hier mee zit? :|

Groet,
Frits ;)

FrSu

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/12, 19:48:53 »
Dank Siegi,

Ga dit proberen, laat de uitkomst hier weten.

Groet,
Frits ;)

FrSu

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/12, 21:51:36 »
Ik kan geen items vinden met de juiste extensie om te importeren. Ik krijg bij het keuzemenu niet de mogelijkheid om op "volgende" te klikken. Ik weet wel in de juiste map in Thunderbird te komen, maar dan kom ik niet verder. ???

Groet,
Frits   

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/12, 21:58:43 »
FrSu

wat is de bedoeling om mails te importeren/exporteren,of email adressen !
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

FrSu

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2008/12/12, 22:06:32 »
Nou eigenlijk liefst beide, maar mails is eerst het belangrijkste. Het aantal adressen is op onze laptop nog niet zo groot.

Had de oorspronkelijke Outlook Express mappen nog in Thunderbird op de "geimporteerde" locatie staan, heb deze mappen nu versleept naar de inbox. Dat leek me beter.

Maar bij Evolution Importeren kan ik de Inbox wel aanklikken, maar de extensie wordt in het vakje eronder niet herkend.
Of moet ik alle mail in Inbox zonder de mapverdeling allemaal in 1 map Inbox bij elkaar geplaatst hebben zonder map onderverdeling?

Dat was dus niet nodig, de mail verplaatsen en opnieuw opstarten in Thunderbird heeft kennelijk de mappen geactiveerd en werden nu wel de extensies in de Inbox import gezien. Alleen jammer dat alles dan in de Inbox terecht komt van Evolution zonder onderverdeling, die moet je dan achteraf zelf kennelijk weer maken?

« Laatst bewerkt op: 2008/12/12, 22:15:08 door FrSu »

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2008/12/12, 22:11:33 »
geimporteerde tekstbestanden vanuit thunderbird(ldif,tab,csv,txt),is een bestand wat je waarschijnlijk op je pc opgeslagen hebt,dat bestand moet je exporteren naar evolution adresboek extra optie exporteren
« Laatst bewerkt op: 2008/12/12, 22:24:10 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

FrSu

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 2008/12/12, 22:23:56 »
Alles overdenkend denk ik dat ik op de laptop Thunderbird als mailprogramma voor mijn vrouw maar zo laat. Evolution zal voor haar geen verbetering zijn.

Wilde op deze manier eerst kijken of dit ook iets voor mij zou zijn als vervanger voor Outlook, maar dat zie ik nu niet meer zo zitten. In Outlook staat bij mij een gigantische hoeveelheid mails.
Voor het overzetten van de contacten, agenda en takenlijst is het, denk ik, eenvoudiger, dat kan ik waarschijnlijk wel gedaan krijgen via een sync met mijn Treo.

FrSu

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 2008/12/12, 22:33:04 »
Als ik in Ubuntu "over" wil met Outlook zal het een gescheiden verhaal worden met Thunderbird voor de mail en Evolution voor mijn agenda. dat vind ik nu niet echt een vooruitgang.

Het import gebeuren en de resultaten geven mij een hoop werk en daar zit ik nu niet op te wachten. Misschien komt er binnenkort een goede oplossing voor de import functie die de mappen dan ook meeneemt?

Offline jemark

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2008/12/16, 12:22:03 »
Als ik in Ubuntu "over" wil met Outlook zal het een gescheiden verhaal worden met Thunderbird voor de mail en Evolution voor mijn agenda. dat vind ik nu niet echt een vooruitgang.

Het import gebeuren en de resultaten geven mij een hoop werk en daar zit ik nu niet op te wachten. Misschien komt er binnenkort een goede oplossing voor de import functie die de mappen dan ook meeneemt?

Je kunt Lightning als add-on voor Thunderbird installeren en dan heb je ook een Agenda functionaliteit in Thunderbird. Dus dan heb je de Evolution niet meer nodig ;)
https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/addon/2313

Website van Lightning: http://www.mozilla.org/projects/calendar/lightning/
« Laatst bewerkt op: 2008/12/16, 12:24:58 door jemark »

FrSu

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 2008/12/16, 18:47:14 »
OK dank voor de tip.

Kan dit programma dan ook syncen met mijn Treo?
Want dat is uiteindelijk wel de bedoeling.

Groet,
Frits