Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xub 8.10:desktop icons weg, geen taak-balk en menu-balk, desktopkleur veranderd  (gelezen 1723 keer)

ron_van_sommeren

• Gast
Xubuntu 8.10 met twee desktops.

Week of 2-3 na gedane arbeid alleen hibernation gedaan, geen shutdown. Al die tijd braaf (lees: blindelings) updates gedaan.
Na eerste shutdown (met 'save session for future logins') was mijn desktop kleur veranderd van stemmig zwart in iets turquoise(?, beetje kleurenblind) en alle desktop icons waren met de noorderzon verdwenen. Met Thunar zie ik de bestanden nog wel in de desktop directory.
Na tweede shutdown boot het systeem nu ook zonder menu- en taakbalk. Erg onhandig aangezien ik geen nieuwe applicaties kan starten en ook niet bij de instellingen kan, zo goed ben ik nog niet ingevoerd in (X)ubuntu. Beide balken waren altijd  'autohide', uitgebreid en dikker gemaakt t.o.v. standaard installatie. Het desktop-menu, rechtermuisknop klik op desktop, werkt ook niet meer.
Ik kan nog wel met <ctrl><F1> en <ctrl><F2> switchen tussen beide virtuele desktops.

Wat kan ik hier aan doen, bij voorkeur zonder een re-install? Mocht een re-install nodig zijn, behoud ik dan mijn instellingen en files of moet ik die back-uppen?

Prettig weekend, Ron
electric model airplanes, fly-in, Nijmegen/Winssen
diy brushless motors
« Laatst bewerkt op: 2008/12/12, 10:32:24 door ron_van_sommeren »

ron_van_sommeren

• Gast
Dit wordt een zware bevalling vrees ik. Toch maar opnieuw installeren blijkbaar?

Vriendelijke groeten, Ron

Vess

• Gast
Je kan even hier kijken. Het lijkt een beetje op mijn probleem.
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,35551.msg343498.html#msg343498
Mocht je een reinstall doen even backuppen(zowiezo altijd doen).

Groetjes Jurgen

Offline visser

• Lid
alt + f2 en dan xfce4-panel intypen zou moeten lukken.

waarschijnlijk is tie dan bij een herstart weer verdwenen. rechtermuisklik op bureaublad--->instellingen--->configuratiemanager--->autostarted apps. Dan toevoegen. bij commando: xfce4-panel. ff een naam geven. Nu zou bij het opstarten het paneel weer zichtbaar moeten zijn. Voor de rest van je probleempjes zul je ff iemand anders moeten navragen. succes!

groetjes, Louke
« Laatst bewerkt op: 2008/12/16, 17:04:54 door Louke1968 »

Offline Soul-Sing

• Lid
@visser
idd: xfce4-panel