Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Partitie niet te zien bij ubuntu 8.o4  (gelezen 1186 keer)

mcgriffioen

• Gast
Partitie niet te zien bij ubuntu 8.o4
« Gepost op: 2008/08/09, 15:21:27 »
Heb ubuntu 8 naast windows geinstaleerd, op de C partitie windows en op E partitie ubuntu.
De pc heeft een HD met C en E patitie, en slave HD met I en N partitie.
Als ik met ubuntu werk is de E partitie niet meer te zien, en daar staan nu juist de meest gebruikte bestanden op.
Hoe kan ik de E paritie weer zichtbaar maken en gebruiken?

Cor Griffioen

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/09, 15:22:26 »
Bovenste werkbalk - Locaties.

mcgriffioen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/09, 16:42:37 »
De handige tips had ik al bekeken en ook het  vinkje al gezet bij  verborgen bestanden laten zien, maar geen E partitie. Zijn er nog andere opties?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/09, 18:04:23 »
Citaat van: mcgriffioen
De handige tips had ik al bekeken en ook het  vinkje al gezet bij  verborgen bestanden laten zien, maar geen E partitie. Zijn er nog andere opties?
Je zou het moeten zien via Locaties - Computer.

En de partitie heet geen E in Linux, hè... Die lastige partitieletters van Windows, die telkens veranderen wanneer er partities of opslagapparaten bijkomen, dat is een idee van Microsoft.

Linux werkt logischer en handiger: elke partitie krijgt een unieke, onveranderlijke aanduiding. Gebaseerd op schijfnummer + partitienummer. Bijvoorbeeld sda2 voor de tweede partitie (2) op de eerste harde schijf (a) van een storage device (sd).

Offline Mij

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/09, 18:20:02 »
En in gnome wordt het weergegeven als Media van .... GB :(

Offline Allcazar

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/09, 19:47:43 »
Misschien nog een tip.  Als je windows draait moet je echt windows stopzetten (je weet, via de startknop :-) ).  
Als je standy of hibernate kiest in Windows zal hij de E: niet vrijgeven en is ie niet zichtbaar voor Ubuntu.

Dus eerst nog eens Windows runnen, netjes afsluiten.  Ubuntu opstarten en met wat geluk is uw E: zichtbaar op de hogervermelde manier.  

D
Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.

mcgriffioen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/09, 20:13:08 »
Ik heb het gevonden hoor, met behulp van scan bestandssysteem via schijfgebruik bij hulpmiddelen. De naam is in mijn geval  /host en dus niet  /media!  Heb ik toegevoegd aan bladwijzers.  Bedankt voor de hints!  Maar logies is anders!!

mcgriffioen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/09, 20:16:35 »
Windows had ik volledig afgesloten dat is het dus ook niet, maar even goed ook bedankt voor de reactie.

Re: Partitie niet te zien bij ubuntu 8.o4
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/13, 18:29:58 »
ik heb ook een probleem.
ik werd altijd gek van dat gek*t met dat partitioneren, dus ik heb ubuntu intrepid maar even met wubbi (of zoiets) geinstalleerd.
werk best(op het feit na dat het opstarte even duurt), maar vanuit me ubuntu kan ik nu mijn windows partities niet meer zien.
is hier nog een oplossing voor of moet ik toch maar gaan partitioneren? :(
M.V.G
Max
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm