Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met herstel met Sbackup  (gelezen 995 keer)

Offline grubuntu

• Lid
Probleem met herstel met Sbackup
« Gepost op: 2008/12/06, 19:33:14 »
Een backup maken gaat prima. Maar terugzetten van een enkele tekstfile lukt niet. Het programma blijft hangen met de "even geduld...." boodschap.

Heeft iemand een oplossing?

Re: Probleem met herstel met Sbackup
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/06, 20:09:05 »
Bij mij werkt het herstellen van een enkele file zonder problemen. Kan je meer informatie geven over wat je precies hebt gedaan? Probeer het eens met een ander gebackupped bestand. Herstel deze eens naar een andere locatie, bijvoorbeeld je desktop oid.

Offline grubuntu

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/09, 20:01:04 »
* Sbackup restore starten vanuit "beheer"; wachtwoord ingeven.
* Schijf: default (externe schijf)
* Backup: laatst gemaakte bestand
* document uit \home
* Keuze: "herstellen als"
* De vraag "wilt u ......" bevestigend beantwoord.
* Daarna een klein schermpje zonder tekst en het hoofdsdcherm dat donker kleurt.
   "Sbackup reageert niet meer".

Bij de optie Herstellen is het effect hetzelfde.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/10, 11:56:50 »
Het kan zijn dat sbackup druk is met berekenen welke data teruggezet moet worden. Heb je dat donkere scherm al eens langere tijd open laten staan zonder ergens op te klikken?

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/10, 12:33:15 »
* Sbackup restore starten vanuit "beheer"; wachtwoord ingeven.
* Schijf: default (externe schijf)
* Backup: laatst gemaakte bestand
* document uit \home
* Keuze: "herstellen als"
Als ik hier kies voor desktop, dan blijft in de balk bovenaan het scherm de locatie de plek waar ik dit bestand orgineel stond. Om dit bestand dus echt op de desktop te krijgen moet ik handmatig deze locatie intoetsen vóór de naam die het bestand moet krijgen. Bijvoorbeeld:
/home/gebruikersnaam/Desktop/NaamBestandAnders zal ik het herstelde bestand niet vinden als ik het op de dekstop zoek. Het staat dan op de orginele locatie met de toevoeging aan de bestandsnaam .bak.
Citaat
* De vraag "wilt u ......" bevestigend beantwoord.
* Daarna een klein schermpje zonder tekst en het hoofdsdcherm dat donker kleurt.
   "Sbackup reageert niet meer".
Dit kan inderdaad wel lang duren...