Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox 3.0.4 in Hardy: geen Nederlands  (gelezen 821 keer)

Firefox 3.0.4 in Hardy: geen Nederlands
« Gepost op: 2008/12/05, 23:07:25 »
De menu's van Firefox zijn sinds een herinstallatie van FF (vanuit de repo's met Synaptic in Hardy) in het Engels ipv het Nederlands.  Nochthans heb ik alle taalpakketten geïnstalleerd en staat er een volledig vinkje bij Taalondersteuning.
Welk pakket mis ik dan ?

Edit: herinstallatie wil hier zeggen: volledig verwijderd via Synaptic en dan handmatig nog wat oude bestanden weggesmeten. Vervolgens aangevinkt in Synaptic.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Firefox 3.0.4 in Hardy: geen Nederlands
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/05, 23:37:56 »
Prosper welke taalpakketten heb je geinstalleerd volgens http://sites.google.com/site/computertip/directdoen punt 8?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/06, 06:32:54 »
bij mij staat aangevinkt in synaptic pakketbeheer :
Firefox-Firefox-3.0
Firefox-3.0-branding
firefox-3.0-gnome-support
firefox-gnome-support
myspell-nl

« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/06, 19:29:26 »
Gijsbert, die myspell-nl staat geïnstalleerd, en dat instellen van de taal heeft alleen invloed op het automatisch aanduiden van taalfouten, niet op de taal van de menu's.  Overigens staat er een duidelijk vinkje bij Nederlands.

Hanssun, die firefox-branding vind ik niet. Let wel, ik werk nog met Hardy.  Misschien is dat iets van Intrepid ?

Als ik nu eens "gewoon" bij FF zelf een taalpakketje ging ophalen, zou dat niet helpen ?  Zo draaide ik het vroeger ook.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/07, 09:12:55 »
Het is opgelost. Heb wat door oude bugreports zitten grasduinen op Launchpad, en blijkbaar zit het 'm in de volgorde van installeren van de taalpakketten. Ik heb dan ook xulrunner weer geinstalleerd, samen met xulrunner-gnome-support. Vervolgenssudo apt-get install --reinstall language-pack-nl language-pack-nl-baseDe files die ik miste had ik nota bene zelf handmatig verwijderd na de "complete verwijdering" via Synaptic: in /usr/lib/firefox-addons/langpack-nl@firefox-3.0.ubuntu.com/chrome/nl.jar.
Waarschijnlijk had ik dat ook kunnen vinden, zoals ik hierboven aangaf, via een extensie/add-on via Firefox zelf, want toen ik de eerste keer terug opstartte, kreeg ik de melding dat er een nieuwe add-on was geïnstalleerd: firefox(nl)...

In elk geval, deze is opgelost.  Hopelijk heeft niemand het nodig, maar anders kunnen ze hier nog wat inspiratie vinden :P