Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ opgelost ] ActiveX installeren in Wine/ie4Linux  (gelezen 1972 keer)

karleen

• Gast
[ opgelost ] ActiveX installeren in Wine/ie4Linux
« Gepost op: 2008/12/06, 23:48:23 »
 =DTja ik heb er al wat over gevonden op het forum en op internet, maar nog niet met een goede afloop.
Mijn werk gebruikt SonicWall(VPN)dat vervolgens ActiveX nodig heeft.
Ik heb al aardig wat uurtjes gestopt in zoeken naar oplossingen om dit draaiende te krijgen onder Linux/Ubuntu.
Helaas zonder resultaat.Ik heb al:wine en ie4Linux+ie6 geïnstalleerd, mfc 42.dll in ie6 gekregen;remote desk toegestaan,beveiliging in ie6 aangepast,bij SonicWall gekeken(zou moeten kunnen zeggen ze)
Heeft iemand dit ook onder handen gehad of vergelijkbaar,met goed resultaat, en kan die mij verder helpen/ een tip geven?
« Laatst bewerkt op: 2008/12/09, 23:43:19 door Arie »

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: ActiveX installeren in Wine/ie4Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/06, 23:53:16 »
hhmmm ik doe niet mee aan activeX. het is evil. :evil:

karleen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/07, 00:20:39 »
 ???agreed, ik heb het ook niet ontworpen. Ik wil alleen liever geen 2 laptops meesjouwen als ik op reis ben voor werk

JimZ

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/07, 01:07:07 »
Windows installeren in VirtualBox en dan SonicWall lekker daarin laten draaien. Is dat misschien een oplossing?

Gr,
Jim

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/07, 11:43:57 »
Hallo karleen, is SonicWall VPN software? Volgens mij valt dat ook zonder wine op te lossen, Linux is best goed met VPN.

JimZ

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/07, 16:30:08 »
Arie schreef:
Citaat
virtualbox op een EeePC lijkt me nogal traag, dan is dualboot beter
Misschien kijk ik er finaal overheen vanwege "weekendwazigheid" of zo  ;) , maar ik lees niets over een eee-pc. Laptops wel, maar da's toch heel wat anders.

Gr,
Jim

« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/07, 16:32:55 »
Windows installeren in VirtualBox en dan SonicWall lekker daarin laten draaien. Is dat misschien een oplossing?

Gr,
Jim
virtualbox op een EeePC lijkt me nogal traag, dan is dualboot beter

Je zit in het verkeerde topic, Arie :P

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/07, 16:35:37 »
Het schijnt wel mogelijk te zijn met openswan, al zagen de links die ik vond er wel ingewikkeld uit.

JimZ

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/07, 17:04:57 »
En een Googeltje op "sonicwall vpn for linux" levert trouwens heel wat hits op. Mogelijk zit daar wat nuttigs tussen.

Gr,
Jim

JimZ

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/07, 17:07:29 »
Arie:
Citaat
ik weet dat ze een EeePC heeft

Ja hallo, da's handelen met voorkennis (of zoiets), daar kun je bak voor indraaien in dit land weet je.

Gr.
Jim

karleen

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/07, 17:15:20 »
er zit wel humor in deze berichten. Klopt ik heb EeePc. Wat is openswan en Dualboot

karleen

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/09, 23:24:04 »
Het is opgelost! Terug in nederland heb ik contact opgenomen met onze systeembeheerders, ze hebben direct in mijn instellingen een link for linux aangemaakt. sonicwall werkend onder java. En hij doet het! Dat is nog eens service. Voor anderen die hier nog eens mee te maken krijgen, ik ben altijd bereid syteembeheerders met elkaar in contact te brengen. Die van ons zijn zeer welwillend en vonden een pc onder linux, te gek!
Karleen