Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: digicam foto's op externe HD  (gelezen 818 keer)

digicam foto's op externe HD
« Gepost op: 2008/12/06, 17:39:48 »
Hoi,
Mijn interne HD is een beetje overladen geworden. Heb al mijn foto's op extrene HD van Lacie geplaatst. Wanneer ik digicam open blijkt alles OK te werken , maar ... ik kan geen foto's verwijderen. Eerst vraagt Digicam of ik die foto van mijn externe HD wil verplaatsen naar de prullenbak. Ik klik ok. Vervolgens zegt ie dat verplaatsen naar /home/ghislain/Desktop/Trash/. niet mogelijk is. De foto blijft dan ook staan. Hoe kan ik dat probleem oplossen?

Offline John1946

• Lid
Re: digicam foto's op externe HD
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/06, 19:40:00 »
Hallo,

Je moet gewoon de Lacie aansluiten op de laptop/pc dan via Nautilus bestandsysteem
de fotoĊ› op de Lacie opzoeken, en vandaar uit rechts klikken en hup naar de prullenbak.
Vervogens prullenbak legen en klaar is Kees.
Dus niet via Digikam.

Succes,

John    ;)
Alleen wie zich op weg begeeft, doet ervaring op.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/06, 19:46:16 »
Dank je. Dat is een mogelijkheid, maar het is wel spijtig dat het niet anders kan. Nogal een omweg, niet?

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/06, 22:55:35 »
Als het een netwerk schijf is probeer eens de Lacie te mounten en dan met Digikam verwijderen?
Sommige programma's kunnen niet goed omgaan met mappen via samba is mij wel eens opgevallen.
Als het een USB schijf is weet ik het niet :P
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/07, 09:05:34 »
Jammer .... is een usb-schijf!