Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 8.10 teleurstelling  (gelezen 6141 keer)

Offline woteb

• Lid
Ubuntu 8.10 teleurstelling
« Reactie #25 Gepost op: 2008/11/04, 13:35:58 »
Ik heb al eens vaker geschreven dat er (voor mij althans, en wellicht voor anderen ook) een verschil bestaat tussen de april- en de oktoberversies van Ubuntu. Breezy, Edgy, Gutsy en nu ook Intrepid draaien op mij testsystemen 'niet lekker', en worden dan ook niet gebruikt. De aprilversies (Hoary, Dapper, Feisty (vooral die) en Hardy draaien daarentegen 'lekker' en stabiel draaien. Dat is voor anderen wellicht omgekeerd, die hebben meer problemen met de aprilversies en draaien daarentegen beter met de oktoberversies.

Voor mij is Intrepid een station wat wordt overgeslagen en blijf bij Hardy en ga in april weer eens verder met Jaunty.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Dani

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2008/11/04, 14:29:53 »
Deze Linux beginner is het er ook niet mee eens.

In September 8.04 geinstalleerd en kon op mijn Vaio laptop geen draadloos internet gebruiken, heel gedoe om het geluid werkend te krijgen, pen tablet en printer konden niet worden aangesloten en het systeem liep door al het gerommel om die dingen werkend te krijgen, regelmatig vast
Heb vd week 8.10 via cd geinstalleerd en alles werkt. Enige wat het niet deed was het geluid maar dat was na 3 simpele handelingen een kwestie van External amplifier uitschakelen.

Ik vind 8.10 een aanrader omdat alles het doet zonder dat ik eerst uren bezig ben geweest om voor de beginner verstaanbare info te vinden.

« Reactie #27 Gepost op: 2008/11/04, 14:41:55 »
Citaat van: Dani
Ik vind 8.10 een aanrader
Helemaal mee eens.
Toegegeven ik heb ook heel weinig problemen met Hardy gehad en dat waren dan bijna allemaal beginners-probleempjes.
Maar Intrepid vind ik kwalitatief beter dan Hardy.
Hangt allemaal samen met hardware en toepassingen de je gebruikt.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Ubuntu 8.10 teleurstelling
« Reactie #28 Gepost op: 2008/12/02, 10:27:42 »
Volgende week of de week daarop verwacht ikmijn 8.10 cd van shipit.. is het al betrouwbaar het gelijk te installeren? en zijn er al veel bugs opgelost(zijn er zowiezo al updates?)
Zoek een beetje advies.. wat het beste tedoen
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

iceke18

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2008/12/02, 10:32:53 »
bij mij werkt alles out of the box
heb mijn printer niet moeten installeren epson stylus dx3850 die vond die zelf en kon printen ook buiten flash in firefox ...
mijn geluid werkt perfect, ikkan zelfs skypen! :D
pc nog nooit zo snel geweest en gaat zelfs langer mee als ervoor
ik ben ECHT content :D

Offline Tom

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2008/12/02, 10:41:43 »
Volgende week of de week daarop verwacht ikmijn 8.10 cd van shipit.. is het al betrouwbaar het gelijk te installeren? en zijn er al veel bugs opgelost(zijn er zowiezo al updates?)
Zoek een beetje advies.. wat het beste tedoen

Heb mijn Live CD ook binnen gekregen.
Nu wacht ik nog tot februari so wie so een regen maand en dan zet ik hem op mijn test PC.
Zullen de eventuele grove foutjes wel geslepen zijn.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/02, 17:28:02 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #31 Gepost op: 2008/12/02, 17:15:04 »
Bij mij hangt het ermaar net vanaf.. Hardy heeft ookwel dingetjes die ik graag beter zouzien(hardware ondersteuning zowiezo al.. en ben benieuwd of mijn pc kouder wordt met 8.10..) maar zowiezo als mensen zeggen dat er prima mee tewerken valt en het niet alteveel irritante bugs meer heeft dan zet ikhet erop.. ;)
Dus mensen.. alle advies en raad is meer dan welkom :D
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)