Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen bluetooth in 8.10  (gelezen 1092 keer)

kurtbe

• Gast
geen bluetooth in 8.10
« Gepost op: 2008/11/08, 14:25:30 »
Sinds de upgrade naar 8.10 draait de laptop Toshiba P300-18M voor het eerst zonder startproblemen.  Helas is één en ander nog niet zoals het hoort.  Het probleem waar ik nu tegenaanloop is dat ik de bluetooth niet aan de praat krijg.  Ik wil Ubuntu laten praten met mijn Nokia 6230i, maar het bluetooth icoontje geeft mij wel de optie een 'setup new device'-wizard te starten, maar na 1 keer doorklikken heb ik geen mogelijkheid om een toestel te kiezne en kan ik ook niet meer 'volgende' aanklikken.  M.a.w. daar loopt het helemaal vast...
Iemand een idee?
Alvast bedankt, Kurt.

kurtbe

• Gast
Re: geen bluetooth in 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/17, 18:10:19 »
Niemand een idee?   
Is toch behoorlijk vervelend....
BEn ook een thread op launchpad gestart met dit probleem, maar ik heb de indruk dat het daar ook een tijdje zal duren....
Mijn eigen zoektocht is hier gestrand: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=964139&highlight=bluetooth

Groeten,
Kurt
« Laatst bewerkt op: 2008/11/17, 18:13:32 door Kurt »

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/17, 19:33:29 »
Eerlijk antwoord? Even terug naar 8.04 als ik jou was :| Heb hier een Dell notebook die perfect draait onder 8.04.. alles werkt!
Na een upgrade naar 8.10 deden een aantal functies het ook niet meer..

8.04 is een LTS versie. Dus lange ondersteuning en super stabiel.
8.10 blijkt zo hier en daar wat ongunstig uit te pakken.

kurtbe

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/18, 17:12:43 »
Bedankt voor de tip!  Alleen: in 8.04 draait ie helemaal niet.  Enfin, bijna niet, de problemen zijn niet te overzien.  In 8.10 kan ik er op zijn minst mee werken....
Groeten, Kurt

kurtbe

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/01, 11:02:48 »
Dag Allemaal, kan iemand mij ook wat feed-back geven hoe launchpad werk?  Ik heb daar alle gegevens op geplaatsts die men vroeg (denk ik) endaarna werd het stil.  Ik hoor er niets meer van.  Is dat normaal?
Tnx.
Kurt

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/01, 11:29:10 »
Hoi Kurt,
Gaat het om deze bugmelding op launchpad? --> https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/294195
Zo ja, als er wordt gevraagd om de file dmesg.log te leveren dan is het de bedoeling dat je in de terminal (Toepassingen->Hulpmiddelen->Terminalvenster) het commando:dmesg > dmesg.log ingeeft.
Dit comando maakt een file in je home map aan die dmesg.log heet, met het resultaat van de opdracht dmesg. Dit is de file die je moet 'attachen'.

Hetzelfde geldt voor "sudo lspci -vvnn > lspci-vvnn.log"

Dit maakt het voor de ontwikkelaars makkelijker om de informatie die je verstrekt te gebruiken. :-)

Succes!
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

kurtbe

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/01, 17:07:27 »
Bedankt Lizzardman,
Het gaat idd om de door jouw vermeldde link, maar als je helemaal naar beneden scrollt dan zie je dat ik een poging ondenomen heb om te doen wat je schreef.  Alleen weet ik niet als dat gelukt is, en of het wel de bedoeling was die files in de thread na te laten.  Maar ik kreeg verder ook geen antwoord meer.  Kan jij het antwoord geven?
En als ik dan toch het juiste gedaan heb: is het normaal dat ik dan ook verder geen reactie meer krijg?

Alvast bedankt,
Kurt

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/01, 22:31:59 »
Het is dus de bedoeling dat je de (volgens mijn beschrijving verkregen) files dmesg.log en lspci-vvnn.log als attachment opstuurt, en niet, zoals jij deed, de hele text in je comment plakt. Dat maakt het namelijk veel te lastig om mee te werken.

Gr.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)