Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: raar probleem?  (gelezen 1267 keer)

goofybert

• Gast
raar probleem?
« Gepost op: 2006/09/16, 16:34:33 »
hallo,ik ben nu al een paar dage bezig met probere geluid te krijge bij et, kheb een ac 97 onboard soundcard  en na veel zoekwerk op het net kom ik dit commando tege da het zou kunne oplosse echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss dus kvoer da in in de terminal en dan krijg ik dit:
bert@bert-desktop:~$ echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
bash: /proc/asound/card0/pcm0p/oss: Permission denied
ok,geen probleem zou je denke gewoon sudo der voor te zette maar alsk da doe krijg ik dit trug:
bert@bert-desktop:~$ sudo echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
bash: /proc/asound/card0/pcm0p/oss: Permission denied
dus weet iemand hoe ik dit zou kunne oplosse?

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
raar probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/16, 17:19:06 »
Je geluiskaart is 'bezet'
Probeer maar eens lsof /proc/asound/card0/pcm0p/oss en je zal zien door wie. Ik wed op 1 of andere Gnome. Wat soms helpt is sys -> pref -> sound, mixen uitzetten en geen systeemgeluiden gebruiken.
ctrl+alt+backspace

OF het is iets helemaal anders :P

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
raar probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/16, 17:19:35 »
Wat heb jij tegen de letter "n" ?

Groet, Pjotr.

goofybert

• Gast
raar probleem?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/16, 18:42:08 »
@zappa: kheb uw 2 methodes geprobeerd met lsof /proc/asound/card0/pcm0p/oss kreeg ik gene feedback trug,en met mixen uitzette heeft ook nx uitgehaald,heb wel iet meer ondekt,het probleem doet zich alleen voor met games die op de quake3 engine gebasseert zijn.
@pjotr123:kheb nx tege de letter n:d ma da komt hier door de streek waar ik woon,door het dialect van dees kante valt de laatste letter vaak weg vant woord:) ma kzal er probere op te legge gelukkig ist alleen de n die wegvalt h