Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gedeeld profiel WinxpSP3 - Ubuntu8.04LTS, mappen verdwenen  (gelezen 598 keer)

Artexanis

• Gast
Gedeeld profiel WinxpSP3 - Ubuntu8.04LTS, mappen verdwenen
« Gepost op: 2008/11/28, 10:28:51 »
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem bij het delen van mijn profiel-map tussen ubuntu 8.04 kernel 2.6.24-21-generic en Windows XP SP 3.
Op beide systemen staat Thunderbird 2.0.0.18 geïnstalleerd. De profiel-map waarnaar ze verwijzen staat op een tweede schijf in mijn computer, NTFS geformatteerd. Dit werkt perfect voor Firefox.
Ik werkte al een tijdje in Windows maar wou nog eens Ubuntu installeren.
Voor Thunderbird heb ik het volgende probleem:
Als ik Tb open in Ubuntu is mijn adresboek leeg, mijn mappen zijn allemaal weg, de berichten die erin zitten zijn voor het overgrote deel weg, enkele berichten uit bijna alle mappen staan in postvak in, ongelezen (285 mails van de 1000den die in al die mappen zitten).
Ik heb het pad naar de profiel-map nagekeken, ik heb in de Knowledge base van Tb gezocht.
Nadat ik Tb in Ubuntu heb geopend en alles er dus verkeerd uitziet kan ik nadien Tb openen in Windows waar alles nog normaal is. Ik heb in Ubuntu wel geen wijzigingen aangebracht.
Ik heb een backup van mijn profiel dus ik kan er op los experimenteren.
Kan iemand mij terug op weg helpen?
Alvast bedankt Smile

[edit]Ik heb nog even de grootte van mijn profielmap nagekeken, die bedraagt 57 MB, niet overdreven denk ik.[/edit]

Re: Gedeeld profiel WinxpSP3 - Ubuntu8.04LTS, mappen verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/28, 12:37:51 »
Hoi Hans

Kun je even het pad aangeven vanuit Ubuntu naar de gedeelde map van Thunderbird?

Groetjes

Jan Stedehouder

Artexanis

• Gast
Re: Gedeeld profiel WinxpSP3 - Ubuntu8.04LTS, mappen verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/28, 13:10:49 »
/media/sdd1/sharedAppData/Mozilla/Thunderbird/Profiles/1b72tgit.default

Maar het is niet meer nodig... alles is in orde.
Alvorens ik met het profiel begon te experimenteren heb ik uiteraard een backup gemaakt, het is te zeggen, ik heb het origineel laten staan en ben met de backup beginnen werken. Er moet iets fout gelopen zijn bij het kopiëren, een fout die windows kan verdagen en Ubuntu niet. Ik heb alles nu van de start af opnieuw gedaan, het enige dat ik anders gedaan heb is het kopiëren van de bestanden. Dit keer heb ik het in Ubuntu gedaan en nadien mijn Thunderbird in Windows aangepast naar de nieuwe profielmap.
Het blijft natuurlijk vaag, maar ik kan het mij wel voorstellen dat er iets mis zat: met windows gekopoeerd op een NTFS partitie?

In ieder geval bedankt!