Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid verwarring  (gelezen 1122 keer)

Geluid verwarring
« Gepost op: 2008/12/13, 21:17:57 »
Ik heb het zowel op deze laptop als op de Kubuntu-PC hier naast me (voor de duidelijheid: mijn laptop heeft Kubuntu 8.04 met KDE 4.1.2 en de PC hier naast me heeft Kubuntu 8.10 met KDE 4.1.2). Bij de Systeeminstellingen staan 2 backends voor het geluid: GStreamer en Xine. Xine staat aangemerkt als default en mijn geluid werkt ook. Maar in Adept is het pakket phonon-backend-xine niet geïnstalleerd, en phonon-backend-gstreamer wél. Als ik phonon-backend-xine probeer te installeren, wil ie heel phonon eraf gooien incl. het gstreamer backend. En wanneer ik het gstreamer backend eraf wil gooien (zonder het xine backend te willen installeren) krijg ik de melding dat pakketten gebroken gaan worden en de actie wordt tegengehouden.

Dus hoe zit het nu met het geluid (xine als default, maar het backend niet geïnstalleerd) en hoe krijg ik het xine backend tóch geïnstalleerd?

Re: Geluid verwarring
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/14, 11:21:06 »
Niemand? :(

« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/14, 13:46:38 »
Ik gebruik Ubuntu 8.10, de situatie zoals jij beschrijft was bij mij 5 minuten geleden ook zo.
Ik heb eerst op phono gezocht in Synaptic, bij de afhankelijkheden stond bij adviseerd
phono-backend-xine   phono-backend-vlc  en phono-backend-mplayer.
phono-backend-xine kon ik zonder probleem installeren, de laatste twee komen niet voor in Synaptic, VLC en MPlayer heb ik geïnstalleerd en werken gewoon.
Wat ik begrijp is Phono een KDE 4 multimedia-framework, kan alleen nog niet duidelijke documentatie erover vinden.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/14, 14:06:54 »
Maar ik krijg phonon-backend-xine niet geinstalleerd, omdat ie dan zegt dat er pakketten kunnen breken.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/14, 14:14:25 »
Ik denk dat het een packagingfout is, die je moet melden op http://bugs.launchpad.net (nou ja, moet, het zou fijn zijn voor de developers).

« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/14, 14:26:43 »
Ok, ik heb het gemeld. Nu maar afwachten...