Ik draai op een PC in het netwerk een Plone CMS installatie. Als ik echter een en ander wil uittesten of bvb. nieuwe add ons wil uitproberen doe ik dit natuurlijk niet in de aktieve Plone installatie maar op een andere PC waar ik daarvoor een Plone installatie heb geplaatst in de folder /opt
Het volstaat in Plone om de data files vervolgens over te brengen naar deze testinstallatie om met de aktuele sitedata op deze localhost een en ander uit te proberen.
Ik ben echter niet zo vertrouwd met de linux kopieerkommando's.
De verschillende datafiles (waarvan de belangrijkste data.fs is) die ik wil kopiëren naar de localhost testplone moeten naar een folder onder /opt/Plone-3.1/zinstance/var/filestorage. Daar moeten dan de oorspronkelijke files overschreven worden.
Maar als ik met het cp kommando de files overbreng overschrijft hij de oorspronkelijke files niet. Heb toen chmod 777 op de folder filestorage toegepast en toen bracht hij de data.fs file wel over, maar die was plots véél groter en bovendien was bij het opstarten niks van de getransfereerde data zichtbaar. Het startscherm was nog precies zoals voordien.
Welk cp commando + parameters moet je gebruiken om deze files naar de folder filestorage over te brengen, waarbij de gekopieerde file de eigenschappen/instellingen van de oorspronkelijke files overneemt en ze wel degelijk vervangt ?
Bovendien zou ik eerst die 4 oorspronkelijke files willen verplaatsen naar een andere lokaties voor eventuele terugplaatsing op het einde van de test. Ook hier mogen de oorspronkelijke eigenschappen van de file niet verloren gaan.