Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [SOLVED]Beveiligde map verwijderen  (gelezen 2276 keer)

greyeey

• Gast
[SOLVED]Beveiligde map verwijderen
« Gepost op: 2008/11/19, 20:14:46 »
Hallo allemaal:D
Ik ben sinds kort een ubuntu gebruiker, en er hele erg tevreden over, maar nu moest ik zorgen dat ik iets kon printen, en netjes ook.
Ik heb staan: Een Canon PIXMA MP510 Printer/scanner combi.
Ik heb een aantal dingen hierover gevonden op het engelse forum, en nu probeerde ik wat uit. Ik hbe het pakket cnijfilter-mp510-2.70.rpm gedownload, die moest ik met Alien converteren naar .deb door deze opdrachtregel:
sudo alien cnijfilter-mp510-2.70.rpm --to-deb --scriptDat laatste gedeelte --to-deb --script HAD erbij moeten staan :| dat vond ik later terug in een ander Topic, maar nu, heeft de opdrachtregel een map gecreëerd die ik niet meer kan verwijderen.
In de map zelf staat een Tabblad rechten (rechtermuisknop>eigenschappen) en daarin staat: Eigenaar: Root,
U bent niet de eigenaar van deze map, en u heeft dus gene rechten om de instellingen te wijzigen. (daaronder valt ook verwijderen, denk ik). Nu zit ik dus met een map.
Ook als ik probeer een .deb maken zegt de terminal:
*gebruiker*@ubuntu:~$ sudo alien mp510.rpm --to-deb --script
mkdir: kan map `cnijfilter-mp510-2.70' niet aanmaken: Bestand bestaat al
unable to mkdir cnijfilter-mp510-2.70:  at /usr/share/perl5/Alien/Package.pm line 257.
Het rpm bestand hete nu mp510 omdat ik probeerde een andere map te creëren.
Weet iemand een oplossing? of hebben andere mensen hier ook last van? laat het altublieft weten! ??? :'(
« Laatst bewerkt op: 2008/11/20, 19:40:30 door greyeey »

Offline jan11000

• Lid
Re: Beveiligde map verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/19, 20:59:53 »
gksudo nautilus
Zo opstarten in terminal, dan eigennaar maken, en alles verwijderen.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/19, 21:06:39 »
greyeey ,wat een aparte manier om een deb te maken die kende ik nog niet, zoals ik het doe
sudo alien -i mp510.rpm

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

greyeey

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/20, 19:39:55 »
gksudo nautilus
Zo opstarten in terminal, dan eigennaar maken, en alles verwijderen.

SOLVED Het werkte, bedankt:D dit is wat ik kreeg:
milko@ubuntu:~$ gksudo nautilus
Initializing nautilus-share extension

** (nautilus:6861): WARNING **: Unable to add monitor: De bewerking is niet mogelijk
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSNautilus-Share-Message: Called "net usershare info" but it failed: 'net usershare' gaf fout 255: net usershare: cannot open usershare directory /var/lib/samba/usershares. Error Bestand of map bestaat niet
Please ask your system administrator to enable user sharing.

--- Hash table keys for warning below:
--> file:///home/milko
--> file:///root
--> file:///
--> file:///home

(nautilus:6861): Eel-WARNING **: "nautilus-metafile.c: metafiles" hash table still has 4 elements at quit time (keys above)

(nautilus:6861): Eel-WARNING **: "nautilus-directory.c: directories" hash table still has 4 elements at quit time
seahorse nautilus module shutdown

En daarna starte ie gewoon deze computer op, toen ging ik nara de map, en toen verwijderen