Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Configuratie Evolution voor Gmail  (gelezen 2003 keer)

CarelN

• Gast
Configuratie Evolution voor Gmail
« Gepost op: 2008/12/06, 14:50:17 »
Ik ben gisteren van windows overgestapt naar Ubuntu 8.10. Ik probeer mijn Gmail account in Evolution te configureren zoals Gmail dat aangeeft. ophalen van email van de imap.google.com server gaat prima, email sturen naar smtp.google.com gaat niet. Krijg de volgende melding: RCPT TO <xxxx@gmail.com> mislukt: <xxx@gmail.com>... Relaying denied.  Eerder waren er al meldingen dat het Google certificaat foutief was ondertekend (certificaat vanwege het TLS protocol)maar dat geloof ik niet echt, heb gewoon op ok geklikt op de vraag of ik dat certificaat wilde accepteren. Komt dit iemand bekend voor? Suggesties?
dank,
Carel

Re: Configuratie Evolution voor Gmail
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/06, 14:58:45 »
Inkomend:

server: pop.gmail.com
servertype: POP3
poort: 995
gebruikersnaam: je e-mailadres zonder @gmail.com
wachtwoord: spreekt voor zich
beveiligingsmehode: SSL
authenticatiemehode: plat

GMail's smtp werkt hier ook niet, ik gebruik de SMTP van mijn provider, die luidt mail.direct-adsl.nl. Probeer hem zelf ook eens, vereist geen aanmelding en ook geen authenticatie.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/06, 15:18:45 door Cumulus007 »

Offline fhgoeree

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/06, 15:49:40 »
Probeer het eens met de volgende instellingen:

smtp.gmail.com
Server eist aanmeldingscontrole
TLS-versleuteling

Type: Login

Bij mij werkt dit

Groet,
Freek

CarelN

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/06, 17:13:30 »
Beide geprobeerd, die manier van Freek werkt echt niet bij mij. Vreemd, wellicht een andere versie?...Ik heb nu de smtp server van mijn provider gebruikt (smtp.upcmail.nl) die stuurt het door. En ik gebruik nu POP voor inkomend. Imap voor inkomend met die smtp server van upc werkt opeens dan weer niet...
Bedankt voor jullie antwoorden!
Carel
overigens gaat POP natuurlijk wel weer een beetje tegen het principe van Google in, imap is dan weer een mooie tussenoplossing tussen online en offline beschikbaarheid.

CarelN

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/06, 18:36:57 »
Bedankt, supertip die blog van Leo Cardinaal. Inderdaad de crux was de toevoeging van de poortnummers achter de servernamen. Imap werkt nu als een speer.
Carel