Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na upgrade Ubuntu 8.10 netwerk probleem  (gelezen 1446 keer)

Linub

• Gast
Na upgrade Ubuntu 8.10 netwerk probleem
« Gepost op: 2008/11/12, 21:22:45 »
Hey,

Met Ubuntu 8.04 op de laptop kon ik bestanden delen en printen via  andere computers, zowel op een pc met vista als op een  pc met Ubuntu 8.04. Sinds de upgrade naar 8.10 kom ik alleen nog maar op internet. Wie herkent dit probleem? Nog beter, wie weet een oplossing?

jdgh

• Gast
Re: Na upgrade Ubuntu 8.10 netwerk probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/14, 10:10:42 »
Ik heb dit probleem ook. Vervolgens 8.10 als schone installatie uitgevoerd, helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Kijk eens in de systeemlog (Systeem/Beheer/Systeemlogboek) of je onder "Messages" een melding krijgt over een segfault bij starten van gvfsd-smb (error 4). Bij mij treedt dat namelijk op, schijnt een bug te zijn; https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/samba/+bug/284572. Ben bang dat er geen work-around voor is.

Offline elgl

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/15, 14:12:35 »
op welke machine waren shares aangemaakt? op de vista computer, de ubuntu computer of allebei?

Linub

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/17, 21:44:02 »
Allereerst moet ik even melden dat niet zo handig met het forum, ik hoop dat mijn reactie wel overkomt.

Aan jdgh;
De door jouw genoemde foutmelding komt niet voor in mijn systeemlog.
De genoemde link brengt mij naar een locatie voor gevorderden, zover ben ik nog niet.
In ieder geval is het voor mij wel prettig te weten dat fout wellicht toe te rekenen is aan 8.10.
Misschien is het wachten op een update van Ubuntu.

Aan elgl;
De shares  heb ik zowel op Vista als op de Ubuntu's.

Groet Linub
(Nu moet ik nog uitzoeken hoe ik op reacties kan reageren op dit forum :(