Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: N@tschool versie 10 (van Threeships) is nu geschikt voor Firefox!  (gelezen 8234 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Goed nieuws voor middelbare scholieren: de nieuwste versie (10) van N@tschool (van Threeships) is nu geschikt gemaakt voor Firefox!

Een belangrijke stap: nu heb je daarvoor geen Internet Explorer meer nodig, en zelfs geen Windows. Open-bron zegeviert!  :-)

Handleiding voor Firefox:
1. Log in op n@tschool
2. ga akkoord met installatie van de voorgestelde extensie
3. Firefox blokkeert in eerste instantie deze installatie: klik op de infobalk die dit meldt, en geef Threeships alsnog toestemming om de extensie te installeren
4. druk op F5 om het scherm te verversen
5. nu krijg je weer de vraag die je in  stap 2 al eerder kreeg: ga weer akkoord
6. ga akkoord met de vraag die Firefox stelt, namelijk of je de Threeships extensie wil installeren.

Klaar!   :-)
En veel succes in het nieuwe schooljaar......

Groet, Pjotr.

waltervos

• Gast
N@tschool versie 10 (van Threeships) is nu geschikt voor Firefox!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/13, 12:54:48 »
Mijn broertje krijgt het niet aan de gang met Firefox 3 en Ubuntu Hardy Heron. Ik zelf ook niet trouwens. Enig idee wat we daar aan kunnen doen?

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/13, 13:04:52 »
Vorig jaar was ie ook al "geschikt", maar hij deed het bar slecht. Was één van de redene dat ik windows nog niet van mijn "eigen" pc kon afknikkeren.

edit: Ik bedoel dat ie het slecht deed met firefox onder windows. Ik moest dus windows behouden vanwege IE.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/13, 13:37:37 »
N@tschool is sowieso een slecht product vind ik. Niets dan problemen mee gehad, ook op Windows.
Verdwenen bestanden, downtime en andere storingen kwamen veel te vaak voor.

waltervos

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/13, 13:38:07 »
Ik heb het nu toch weten te fixen (nog niet uitgebreid getest) door via Synaptic firefox2 te installeren en in de about:config daarvan signed.applets.codebase_principal_support op true te zetten. Je moet dan vervolgens de scripts van de site toestaan en de Threeships add-on niet installeren. We moesten ook nog de tekenset op UTF-8 zetten voor bepaalde speciale tekens.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/13, 16:15:49 »
Mijn ervaring geldt alleen voor versie 10 van N@tschool. Het kan zijn, dat jouw school een oudere versie draait. Zo ja, dan kun je erop aandringen dat ze opwaarderen naar de nieuwste versie.

Offline DivinGGoD

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/13, 18:14:53 »
ik werk sinds dit jaar ook met n@tschool, vind het zomaar zwaar irritant, eerst hadden we nog het oude en lichtere blackboard wat toch stukken fijner werkt naar mijn mening

mooi dat het voor linux werkt, nu de programma's die ik voor school nodig heb nog draaiende zien te krijgen

Offline 3rwin

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/10, 14:13:03 »
Three Ships heeft nu (eindelijk) een Firefox 3 plugin voor N@tschool.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/12, 17:27:06 »
Wat een onwijs KUT programm is dat..
hoezo internationale internet standaarden.. nee we lappen alles aan onze laarz en maken een op microsoft gebaseerde internet site.

mog eens tijd worden dat ze wat internationale standaarden gaan respecteren.
maar ik blijf het gewoon boycotten, alleen al omdat het van die klote van dijk shop is.
hoezo concurentie?? we verplichten gewoon elke scholier met software van van dijk en boeken van van dijk te werken...

terwijl bol.com dezelfde boeken verkoopt tegen dezelfde prijs en soms nog goedkoper :D

Eider

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/07, 20:38:52 »
Mag ik ook even schelden op N@tschool...

Ik vind het ook een onwijs KUT programma

Op school hebben ze een verbinding van ongeveer 20 KByte per seconde!!!!!
Dat is al iets waar iedereen grijze haren van krijgt en dan gebruiken ze ook nog N@tschool.

Thuis heb ik hier een 500 KByte per seconde verbinding en zelfs hier is het onwijs langzaam.
Het werkt wel onder Firefox maar hoe??? Het is echt niet normaal traag en er is totaal geen gebruiksgemak.

Het zou geweldig zijn als onze school gewoon Moodle zou gaan gebruiken maarja ik heb daar niks over te zeggen :P

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/07, 20:45:01 »
Een uitgever vroeg een keer aan mijn directeur waarom de school de duurste en slechtste ELO had aangeschaft.

Eider

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/07, 21:14:18 »
Haha, dat kan ik helemaal begrijpen :)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/07, 22:43:11 »
Citaat van: Eider
Mag ik ook even schelden op N@tschool...

Ik vind het ook een onwijs KUT programma

Op school hebben ze een verbinding van ongeveer 20 KByte per seconde!!!!!
Dat is al iets waar iedereen grijze haren van krijgt en dan gebruiken ze ook nog N@tschool.

Thuis heb ik hier een 500 KByte per seconde verbinding en zelfs hier is het onwijs langzaam.
Het werkt wel onder Firefox maar hoe??? Het is echt niet normaal traag en er is totaal geen gebruiksgemak.

Het zou geweldig zijn als onze school gewoon Moodle zou gaan gebruiken maarja ik heb daar niks over te zeggen :P
Vreselijke omgeving. Als ze nu eens links gingen ondersteunen, zodat je niet elke keer naar een bepaalde plek moet navigeren, dat zou al een kleine vooruitgang zijn. Scheelt bovendien een hoop load op de server.

En dan nog niet over de errors gesproken.. Soms wel 10 als je op een knopje drukt. Dat ze die zooi maar eens snel dumpen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/08, 10:32:26 »
Ze bakken er zo te zien weinig van qua Firefoxondersteuning: http://www.threeships.nl/

Dit geeft me nu al een slechte indruk, lang leve ItsLearning :)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/10, 23:16:13 »
Citaat van: cumulus007
Ze bakken er zo te zien weinig van qua Firefoxondersteuning: http://www.threeships.nl/

Dit geeft me nu al een slechte indruk, lang leve ItsLearning :)
Moet je eens kijken waar ze allemaal op checken
http://elo.fontys.nl/testbrowser/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Eider

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/11, 19:01:25 »
Citaat
Het gebruik van Three Ships N@Tschool! op een Linux werkstation is op eigen risico
Wat ik hier dan weer van moet denken :P