Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firestarter firewall  (gelezen 1326 keer)

Offline sunny

• Lid
firestarter firewall
« Gepost op: 2007/06/18, 13:28:06 »
Zojuist Firestarter geinstalleerd. Alleen als administrator kan ik hem starten. Probeer ik het als user dan vraagt het systeem om mijn administrator wachtwoord. Maar dat wordt niet geaccepteerd. Het rootwachtwoord ook niet. Heb ik dus ook met het installeren uit een user account.

Hoe kan ik de firewall als user starten?

Sunny

Azalin

• Gast
firestarter firewall
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/18, 13:57:32 »
Niet. En dat is ook niet de bedoeling :) Als je je zorgen maakt of Firestarter start wanneer je PC start, dan "worry no further!" want wanneer je Firestarter installeert, worden er een daemon (het programmatje dat als service in de achtergrond draait) en een GUI (het programma waar jij het nu over hebt) geinstalleerd. De GUi heb je ALLEEN nodig wanneer je de firewall wil aanpassen, de daemon doet het eigenlijke werk (namelijk regels voor IPTables maken, want IPTables is de ECHTE firewall, Firestarter is slechts de aansturing).  Maar voor een wat uitgebreidere uitleg check even hier: https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie/NlInternetBeveiliging

Je hoeft dus de GUI niet te hebben draaien om daadwerkelijk beveiligd te zijn. Wel is er een klein probleempje met Firestarter i.c.m. Feisty, en NetworkManager, maar dat kun je allemaal lezen in die link die hier boven (en beneden) staat.

Offline sunny

• Lid
firestarter firewall
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/18, 13:59:19 »
Ok Bedankt voor je antwoord. Zal de wiki bekijken.
Groet
Sunny

Azalin

• Gast
firestarter firewall
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/18, 14:07:24 »
Prima. Problemen, vragen of opmerkingen: gooi ze in de groep! :)

firestarter firewall
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/13, 09:07:15 »
dus als ik dit goed lees dan installeer je firestarter en hoef je eigenlijk verder niks meer te doen ???
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Azalin

• Gast
firestarter firewall
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/13, 09:43:58 »
Behalve, als je NetworkManager gebruikt, even een scriptje in een bepaalde map gooien omdat deze soms wel en soms niet goed wil starten in combinatie met NetworkManager. Lees de wiki maar even, daar staat precies in hoe dat moet.