Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herstellen van systeem bestanden zonder opnieuw te installeren?  (gelezen 1177 keer)

flipmo

• Gast
Beste Freeminded people, help me!

Dit is mijn probleem:
Ik werk sinds twee maanden met Ubuntu (8.10)en ben nog het een en ander aan het uitvogelen,
Zo kwam ik bij Compiz Fusion.
Het werkte fantastisch tot dat ik mijn desktop aan het omzetten was naar een Mac osX Leopard Look>> http://maketecheasier.com/turn-your-ubuntu-hardy-to-mac-osx-leopard/2008/07/23 Alles ging goed todat ik globalmenu applet wou toevoegen via de terminal.... :(
dit is het eerste commando wat ik uitvoerde:
 cd Mac_files
wget http://gnome2-globalmenu.googlecode.com/files/gnome-globalmenu-0.4-svn964.tar.gz
tar zxvf gnome-globalmenu-0.4-svn964.tar.gz
cd globalmenu
sudo dpkg -i *.deb
Waarna er een foutmelding was (die ook op de site stond) met de gnome-global-applet en voerde dus het commando:
 sudo apt-get install -f in waarna het beter moest worden maar hij gaf nog steeds een fout melding dus heb ik het anderre commando wat er boven stond ook uitgevoerd......
sudo dpkg -i –force-overwrite *.deb
Alles Y geklikt toen ie er om vroeg en Voila er was nog steeds een foutmelding en mijn systeem liep vast!
Nadat ik mijn com had ge-restart Deed mijn AWN Balk het niet meer :( en ook widgets die ik geinstallerd had met screenlets gaven geen goed beeld meer.... spellen kan ik niet meer spelen en het hele systeem voelt instabiel aan (vensters missen knoppen etc.)
Ik ben de hele dag al bezig maar het lukt me maar niet het te herstellen , ik heb de Live CD geopent met pakket beheer ...Nu isMijn Vraag kan iemand mij vertellen welk bestand ik beschadigd heb? en kan ik het zo vanaf de cd of met een herinstalatie van een pakket fixen? of moet ik het systeem op nieuw installeren?
Alvast bedankt,

Flip
« Laatst bewerkt op: 2008/12/20, 10:05:03 door flipmo »

flipmo

• Gast
Re: Help!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/20, 10:08:11 »
Met Help in een titel kunnen we niet zo veel mee. Dus ik heb de titel aangepast.
Misschien voortaan even in het kort het probleem in je titel zetten.
Dank je wel.
Sorry man ik ben nieuw en heb het dus aangepast...

greetz.

Offline vanadium

• Lid
Re: Herstellen van systeem bestanden zonder opnieuw te installeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/20, 16:50:39 »
Op welk moment loopt je systeem vast? Indien mogelijk eens een nieuwe gebruiker aanmaken en zien of een nieuwe account wel werkt. Dan weet je of het probleem enkel ter hoogte van je account is of systeembreed. Anderszijds is de combinatie "sudo" (voer uit als beheerder) en "-f" (van "forceer") wel iets wat volledige beschadiging van het systeem kan betekenen. Een herinstallatie kan soms de snelste remedie zijn.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/20, 17:08:38 »
Ik heb wel eens een probleem gehad met mijn systeem nadat ik met iets geknoeid had. Toen heb ik in synaptic gezocht op een aantal termen die daar me te maken hadden, en al die pakketten die op mijn systeem geïnstalleerd waren waarin die termen voorkwamen heb ik toen geheel verwijderd, inclusief instellingen, en toen opnieuw geïnstalleerd. Het pakketje dat beschadigd was zat er waarschijnlijk tussen, want daarna functioneerde het weer. Een beetje een botte bijl, maar het kan werken. In ieder geval het proberen waard.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/21, 11:38:52 »
Ten eerste is de handleiding voor 8.04 en ten tweede had boven het volgende stukje:
Citaat
cd Mac_files
wget http://gnome2-globalmenu.googlecode.com/files/gnome-globalmenu-0.4-svn964.tar.gz
cd globalmenu
sudo dpkg -i *.deb

If you have any errors when installing the package, try

If you are having some installation problems with the gnome-globalmenu-applet, try

sudo apt-get install -f
Met koeieletters moeten staan dat dergelijke force-overwrite acties en daarna lekker broken dependencies fiksen met apt-get install -f in dit geval je Gnome desktop omgeving onstabiel kan maken.
flipmo, in jouw geval zou ik proberen om de pakketjes gnome-panel en gnome-panel-data opnieuw te installeren en om die globalmenu pakketjes die in dat globalmenu mapje staan te verwijderen.

flipmo

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/22, 09:21:22 »
Ten eerste is de handleiding voor 8.04 en ten tweede had boven het volgende stukje:
Citaat
cd Mac_files
cd globalmenu
sudo dpkg -i *.deb

If you have any errors when installing the package, try

If you are having some installation problems with the gnome-globalmenu-applet, try

sudo apt-get install -f
Met koeieletters moeten staan dat dergelijke force-overwrite acties en daarna lekker broken dependencies fiksen met apt-get install -f in dit geval je Gnome desktop omgeving onstabiel kan maken.
flipmo, in jouw geval zou ik proberen om de pakketjes gnome-panel en gnome-panel-data opnieuw te installeren en om die globalmenu pakketjes die in dat globalmenu mapje staan te verwijderen.
Thanks man,
Maar ik heb het inmiddels weer aan de gang gekregen.....
mijn driver voor mijn ati video kaart was in 1 keer uitgeschakeld, maar ik zal voor de cker heid de gnome panel en gnome panel data opnieuw instaleren en de volgende keer wat voorzichtiger zijn....
Hartstikke bedankt mensen (Y)

consider this item closed!