Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herstellen van systeem bestanden zonder opnieuw te installeren?  (gelezen 1177 keer)

flipmo

• Gast
Beste Freeminded people, help me!

Dit is mijn probleem:
Ik werk sinds twee maanden met Ubuntu (8.10)en ben nog het een en ander aan het uitvogelen,
Zo kwam ik bij Compiz Fusion.
Het werkte fantastisch tot dat ik mijn desktop aan het omzetten was naar een Mac osX Leopard Look>> http://maketecheasier.com/turn-your-ubuntu-hardy-to-mac-osx-leopard/2008/07/23 Alles ging goed todat ik globalmenu applet wou toevoegen via de terminal.... :(
dit is het eerste commando wat ik uitvoerde:
 cd Mac_files
wget http://gnome2-globalmenu.googlecode.com/files/gnome-globalmenu-0.4-svn964.tar.gz
tar zxvf gnome-globalmenu-0.4-svn964.tar.gz
cd globalmenu
sudo dpkg -i *.deb
Waarna er een foutmelding was (die ook op de site stond) met de gnome-global-applet en voerde dus het commando:
 sudo apt-get install -f in waarna het beter moest worden maar hij gaf nog steeds een fout melding dus heb ik het anderre commando wat er boven stond ook uitgevoerd......
sudo dpkg -i –force-overwrite *.deb
Alles Y geklikt toen ie er om vroeg en Voila er was nog steeds een foutmelding en mijn systeem liep vast!
Nadat ik mijn com had ge-restart Deed mijn AWN Balk het niet meer :( en ook widgets die ik geinstallerd had met screenlets gaven geen goed beeld meer.... spellen kan ik niet meer spelen en het hele systeem voelt instabiel aan (vensters missen knoppen etc.)
Ik ben de hele dag al bezig maar het lukt me maar niet het te herstellen , ik heb de Live CD geopent met pakket beheer ...Nu isMijn Vraag kan iemand mij vertellen welk bestand ik beschadigd heb? en kan ik het zo vanaf de cd of met een herinstalatie van een pakket fixen? of moet ik het systeem op nieuw installeren?
Alvast bedankt,

Flip
« Laatst bewerkt op: 2008/12/20, 10:05:03 door flipmo »

flipmo

• Gast
Re: Help!