Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: na inloggen steeds blijft het wieltje draaien, geen pijltje...  (gelezen 2966 keer)

Hallo, Dit is misschien een rare manier van aangeven wat er bij mij gebeurt: als ik inlog in ubuntu wordt de desktop gewoon goed opgebouwd, maar hou ik als muis-cursor een 'wieltje' dat maar blijft draaien...  (ik heb m een nachtje aan laten staan: geen verandering). Als ik op de zelfde machine met een ander account inlog, krijg ik aan het eind van de login (als het hele scherm is opgebouwd) hetjes het aanwijspijltje als muiscursor. Blijkbaar staat er een procesje te wachten of te draaien, maar ik kan er niet achter komen wat of welk procesje dat is.

Wie heeft er een suggestie?

groet -- @gar --

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
na inloggen steeds blijft het wieltje draaien, geen pijltje...
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/02, 15:51:40 »
kijk eens onder systeem beheer systeemmanager of er iets druk bezig is.

na inloggen steeds blijft het wieltje draaien, geen pijltje...
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/02, 16:11:07 »
heb naar de foutbeschrijving gekeken, het lijkt erop, maar het is het denk ik niet. Ik krijg wel: cursor is still set to clock/busy, maar ik start geen applicaties, tenzij dat bij startup applciaties gaat. Maar die had ik al eens allemaal afgezet... Het vreemde is ook dat wanneer ik de cursor verschuif in de applicatiebalk (boven) of de balk met het desktop-schoon (links-onder) de cursor meteen in een aanwijspijltje verandert.

In de system monitor zie ik niks vreemds, Met TOP zie ik ook geen vreemde dingen. Ik kan er natuurlijk wel een screenshot van maken... Laat me dat even weten...

Deze versie van ubuntu draai ik:
edgar@edenrow-laptop:~$ cat /etc/lsb-release
DISTRIB_ID=Ubuntu
DISTRIB_RELEASE=8.04
DISTRIB_CODENAME=hardy
DISTRIB_DESCRIPTION="Ubuntu 8.04.1"
edgar@edenrow-laptop:~$ uname -a
Linux edenrow-laptop 2.6.24-21-generic #1 SMP Tue Oct 21 23:43:45 UTC 2008 i686 GNU/Linux
edgar@edenrow-laptop:~$
Ik zou de twee accounts wel eens willen vergelijken (wat wordt er opgestart)... is daar een truuk voor?