Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kompozer sluit automatisch af  (gelezen 1278 keer)

Offline BMF

• Lid
    • The Rock Temple
Kompozer sluit automatisch af
« Gepost op: 2008/12/06, 12:23:50 »
Ik heb al enkele malen kompozer geprobeerd te installeren en te gebruiken, maar als ik hem opstart en dan bijvoorbeeld naar tools ga, dan sluit ie zich gewoon heel spontaan af. Iemand toevallig een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Ubuntu user#: 24352

Offline eXtreem

• Lid
Re: Kompozer sluit automatisch af
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/06, 13:50:02 »
Als je hem via de terminal opstart en hem dan laat crashen, zal er waarschijnlijk een foutmelding in dat terminalscherm komen te staan. Wil je die eens posten?
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline Gerhard01

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/06, 14:40:43 »
Ik ben ook benieuwd naar de oplossing. Had hetzelfde probleem. Heb hem toen maar weer gedeinstalleerd. En was al op zoek naar een goed alternatief. Wel jammer ,want kompozer was wel eigelijk datgene waar ik opzoek naar was. Had hem reeds onder 8.04 uitgeprobeeerd en toen dee ie het wel. Dat was wel onder Gnome en nu zat ik onder KDE te werken (zou dit misschien van invloed zijn?)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/06, 15:16:55 »
De oplossing is simpel, installeer Seamonkey, het is wel dubbel op, want daar zitten de andere Mozilla pakketten ook ingebakken, maar dat werk goed.
De bug is een maand of 2 gerapporteerd, maar tot heden nog niet verholpen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Gerhard01

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/06, 15:32:41 »
Dank je Ron,
Jij bent ook overal van op de hoogte!!
Is Seamonkey ook een programma, waarin ik meerdere opties heb?? Ben gewend te werken met dreamweaver en heb daarin zowel de mogelijkheid om onder de optie WYSIWYG te werken als ook gewoon met de codes te stoeien. (hier kon ik zelfs ook nog in beide schermen tegelijk werken door te splisen)

Offline BMF

• Lid
    • The Rock Temple
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/06, 15:45:59 »
@ Ron, dank voor je info over die bug.
Ik had Seamonkey ook al geinstalleerd, daar moeten we het dan maar  zolang mee doen totdat die bug opgelost is...
Ubuntu user#: 24352

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/06, 15:48:38 »
Jij bent ook overal van op de hoogte!!
Dat valt mee, maar ik heb die fout opgegeven, omdat ik net voor de release van 8.10 met een website bezig was.....

Seamonkey is een combinatie Firefox/Thunderbird/Kompozer in één pakket, maar dan net ff anders  :evil:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.