Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Werkplek op afstand werkt niet meer  (gelezen 2087 keer)

Offline tdeleeuw

• Lid
Werkplek op afstand werkt niet meer
« Gepost op: 2008/11/08, 19:13:57 »
Werkplek op afstand gebruik ik regelmatig om mijn andere computers met Ubuntu 8.10 te benaderen. Nu krijg ik een volledig wit scherm als ik het programma opstart. Ik kan het alleen afsluiten met Alt F4. Ik heb het programma Vinagre verwijderd met Synaptic pakketbeheer en daarna opnieuw geinstalleerd (na een reboot). Dit lost het probleem niet op.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/08, 20:39:53 »
Citaat van: tdeleeuw
Werkplek op afstand gebruik ik regelmatig om mijn andere computers met Ubuntu 8.10 te benaderen. Nu krijg ik een volledig wit scherm als ik het programma opstart. Ik kan het alleen afsluiten met Alt F4. Ik heb het programma Vinagre verwijderd met Synaptic pakketbeheer en daarna opnieuw geinstalleerd (na een reboot). Dit lost het probleem niet op.
Gebruik je Terminal Server Client?

Offline tdeleeuw

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/08, 22:54:08 »
Nee, ik gebruik geen Terminal Server Client.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/08, 23:09:17 »
via toepassingen > installeren/verwijderen > zoekterm 'terminal server client'

programma wil wel een (al dan niet intern) IP nummer krijgen.

moet werken

Offline tdeleeuw

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/08, 23:36:10 »
Dat werkt wel, maar als ik ẗoepassing, Internet, werkblad op afstand¨ gebruik gebeurt er niets. Alleen een wit full screen scherm.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/10, 12:17:27 »
Citaat van: tdeleeuw
Dat werkt wel, maar als ik ẗoepassing, Internet, werkblad op afstand¨ gebruik gebeurt er niets. Alleen een wit full screen scherm.
Heb je op de computer op afstand ingesteld dat anderen toegang hebben? Op de remote computer moet via toepassingen > bureaublad op afstand ingesteld zijn dat anderen het bureaublad mogen benaderen. Ik doe dit dan zo instellen dat er een wachtwoord nodig is en zonder dat er op de remote computer nog een bevestiging gegeven moet worden. (Aanvinken van de gewenste hokjes)

Op de computer die de remote computer gaat benaderen moet via VNC - (Server Terminal Client) het juiste (interne) IP nummer zijn opgegeven. Op de computer die de andere computer gaat benaderen moet je dus het programma Server Terminal Client gebruiken.

Doe je dit? Krijg je op deze manier ook een wit scherm?

Offline tdeleeuw

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/10, 18:31:39 »
Dit is allemaal zo ingesteld en het heeft altijd gewerkt tot kort na de upgrade naar Ubuntu versie 8.10.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/10, 18:39:14 »
Ik denk aan een bug, zoek eens op http://bugs.launchpad.net op een mogelijke bug, zoals "vinagre white screen".

Offline tdeleeuw

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/10, 22:50:40 »
Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt en daarmee werkt het programma wel. Ik zal mijn account verwijderen en opnieuw aanmaken. Dan zal het probleem wel zijn opgelost. Bedankt voor jullie hulp!