Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp op afstand Ubuntu naar XP  (gelezen 2621 keer)

Hulp op afstand Ubuntu naar XP
« Gepost op: 2008/10/24, 19:07:33 »
De Hulp op afstand wat xp heeft is opzich erg handig je stuurt bestandje naar iemand en die persoon moet dan openen eventueel wachtwoord invoeren en je kunt met die persoon praten en computer overnemen. Maar de persoon die geholpen wordt ook mee kan kijken van hoe bepaalde probleem wordt opgelost.

je hebt bij windows hulp op afstand.

Bij Linux kun je vaak VNC gebruiken maar is hij dan niet trager aangezien je over het internet gaat en NIET binnen je netwerk bent wat met 100 Mbit gaat??

« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/24, 19:20:00 »
Citaat
Bij Linux kun je vaak VNC gebruiken maar is hij dan niet trager aangezien je over het internet gaat en NIET binnen je netwerk bent wat met 100 Mbit gaat??
Bij Ubuntu zit dezelfde functie, (Hulp op afstand) klik maar eens filnk rond.

Of je over het internet gaat of over je eigen LAN hangt af waar de client zit natuurlijk die je overneemt.

Op internet ben je afhangkelijk van de snelheid van je provider, klopt
en je ziet regelmatig problemen met dit trucje indien de MTU niet op 1500 staat.
(zwart beeld)
Alhoewel niet alle modem/routers dit aankunnen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline 10o

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/25, 11:28:26 »
Om vanuit Ubuntu ondersteuning te geven aan een XP computer gebruik ik https://secure.logmein.com/home.asp?lang=nl, die werkt via een website... Deze gebruikte ik ook al toen ik zelf ook nog op XP draaide, want dan hoefde je geen Messenger ertussen te hebben.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline joop905

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/25, 11:31:54 »
deze gebruik ik:  http://www.tightvnc.com/
werkt goed

Offline spawn

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/25, 12:03:53 »
ik gebruik de standaard vnc van ubuntu, werkplek op afstand, bureablad op afstand.
werkt prima, bij een xp pc hoef je dan alleen ff vnc of uvnc te instaleren.

MVG Spawn

edit:je kunt in het netwerk blijven: dat is makkelijk gewoon ip adres van computer in het netwerk.
buiten het netwerk via het internet: is wat moeilijker want je moet je router en ip adressen goed ingesteld hebben.
''the quieter you become, the more you are able to hear''

« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/26, 09:44:40 »
Citaat van: spawn
ik gebruik de standaard vnc van ubuntu, werkplek op afstand, bureablad op afstand.
werkt prima, bij een xp pc hoef je dan alleen ff vnc of uvnc te instaleren.

MVG Spawn

edit:je kunt in het netwerk blijven: dat is makkelijk gewoon ip adres van computer in het netwerk.
buiten het netwerk via het internet: is wat moeilijker want je moet je router en ip adressen goed ingesteld hebben.
Naa dat is stukje van de taart (piece of cake) het portforwarden, was meer bang van dat ie straks zwaaaaar traag zou zijn als ik via internet zou doen, maar ik zal even wat er mee gaan testen thanks mensen.